گزارش جدید از نادیده گرفتن شکایت‌ها از آزار جنسی در کلیسای پروتستان آمریکا

15:21 - 02 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۰۶۶۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بررسی‌های جدید از تلاش مقام‌های کلیسای پروتستان آمریکا برای لاپوشانی درباره آزار جنسی از سوی کشیش‌ها و کارکنانش حکایت دارند.

خبرگزاری میزان – بررسی پرونده آزار جنسی در کلیسای پروتستان آمریکا نشان می‌دهد که طی چند دهه شکایت‌های مربوط به آزار جنسی صورت گرفته از سوی کشیش‌ها و کارکنان این مراکز نادیده گرفته شده است.

به گزارش «رویترز»، در گزارش اخیرا منتشر شده از آزار جنسی در بزرگ ترین کلیسای پروتستان آمریکا نشان می‌دهد که برای چند دهه شکایات مربوط به آزار جنسی توسط کشیش‌ها و کارکنان این مرکز یا نادیده گرفته شده یا از سوی مقام‌های کلیسا سرپوش گذاشته می‌شد.

گزارش 300 صفحه ای مذکور توضیح می‌دهد که چگونه این شکایت‌ها به عنوان «اسرار کاملا محافظت شده» در کلیسا بایگانی می‌شدند تا مانع پاسخگویی و مسئولیت پذیری کلیسا شوند.

این گزارش همچنین اعلام کرد که شکایت‌های مطرح شده علیه کلیسا با بهانه‌هایی مانند «فرصت طلبی» و «عدم شایستگی» نادیده گرفته می‌شدند.

تحقیقات در مورد آزار جنسی در بزرگ ترین کلیسای پروتستان آمریکا با بیش از 13 میلیون عضو در این کشور از سال 2021 آغاز شد.

رئیس کمیته اجرایی کلیسا در بیانیه ای از یافته‌های مربوط به آزار جنسی ابراز تاسف کرد.

 «بوستون گلوب» در سال 2002 فاش کرده بود که  سلسله مراتب کلیسا برای چندین دهه سوء رفتار جنسی مقام‌های خود را پنهان کرده است.

«هیوستون کرونیکل» نیز در سال 2019 اعلام کرده بود که بیش از 700 نفر قربانی آزار جنسی در کلیسای پروتستان آمریکا شدند.

پیشتر گزارش‌های متعددی از آزار جنسی در کلیساهای کاتولیک در آمریکا و دیگر کشورها منتشر شده بود.

کلیسای کاتولیک آمریکا تاکنون حدود 3.2 میلیارد دلار برای حل و فصل پرونده‌های آزار جنسی از سوی کشیش‌ها و کارکنان خود پرداخته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *