برگزاری مراسم استقبال رسمی سلطان عمان از آیت‌الله رئیسی

11:36 - 02 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۰۱۶۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
آیت‌الله رئیسی که به منظور دیداری رسمی به عمان سفر کرده است، در کاخ العلم مورد استقبال رسمی «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان این کشور قرار گرفت.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که امروز دوشنبه و در راستای گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی عازم عمان شده بود، با استقبال سلطان این کشور وارد فرودگاه مسقط شد.

رئیس جمهور


استقبال رسمی در کاخ العلم، دیدار دوجانبه با «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان، امضای چند سند همکاری، دیدار با ایرانیان مقیم و دیدار با تجار و فعالان اقتصادی عمانی از جمله برنامه‌های سفر یک روزه آیت‌الله رئیسی به این کشور است.

آیت‌الله رئیسی که به منظور دیداری رسمی به عمان سفر کرده است، در کاخ العلم مورد استقبال رسمی «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان این کشور قرار گرفت.

در مراسم استقبال رسمی، پس از قرار گرفتن رئیس جمهور و سلطان عمان در جایگاه مخصوص، سرود ملی دو کشور نواخته شد و سپس روسای دو کشور از یگان تشریفات حاضر در مراسم سان دیدند و همچنین مقامات عالی رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

در این مراسم به افتخار رئیس جمهور و هیئت عالی رتبه کشورمان ۲۱ گلوله توپ شلیک شد.

آیت‌الله رئیسی

پس از استقبال رسمی سلطان عمان از آیت‌الله رئیسی، ابتدا مذاکرات مشترک هیئت‌های عالیرتبه دو کشور برگزار می‌شود و سپس رؤسای دو کشور با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

سفر به مسقط؛ پنجمین سفر خارجی رئیس جمهور در ۹ ماه فعالیت دولت سیزدهم

سفر رئیس جمهور به مسقط، اولین سفر رئیس جمهور ایران به این کشور در دوره سلطان جدید عمان و پنجمین سفر خارجی رئیس جمهور در ۹ ماه فعالیت دولت سیزدهم است.

بیشتر بخوانید:

آیت‌الله رئیسی: سفر به مسقط برای توسعه سیاست همسایگی دولت مردمی اهمیت زیادی دارد

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *