اعلام حکم اسرای «تونل آزادی»/ مخالفت رژیم صهیونیستی با درخواست تحقیق کنگره آمریکا در مورد شهادت «ابوعاقله»

15:25 - 01 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۷۹۰۴۹
سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا عنوان کرد که پس از اطلاع از درخواست نمایندگان کنگره آمریکا مبنی بر تحقیق درباره شهادت خبرنگار الجزیره، احساس ناامیدی و سرخوردگی کرده است.

خبرگزاری میزان - سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا درخواست 57 نفر از نمایندگان کنگره در رابطه با تحقیق در مورد شهادت «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار فلسطینی و تشکیل پرونده‌ای در این زمینه را محکوم کرد.

به گزارش رسانه‌های فلسطینی، «مایکل هرتزوگ» در پیامی توییتری عنوان کرد که پس از اطلاع از درخواست نمایندگان کنگره احساس ناامیدی و سرخوردگی کرده است. او مدعی شد که نمایندگان کنگره آمریکا به نتیجه غلطی در مورد حادثه شهادت «ابوعاقله» رسیدند.

«هرتزوگ» نیز همانند دیگر مقامات صهیونیست شروع به فرافکنی کرده و عنوان کرد که در هفته‌های اخیر در عملیات‌های فلسطینیان که مجریان بیشتر این عملیات‌ها از ساکنان «جنین» بودند، 19 صهیونیست به هلاکت رسیدند و نظامیان ارتش برای خنثی کردن عملیاتی دیگر به جنین یورش برده و در جریان تبادل آتش با مبارزان فلسطینی ابوعاقله هدف قرار گرفته و به شهادت رسیده است.

او مدعی شد که رژیم صهیونیستی از همان ابتدا خواستار انجام تحقیقات مشترک و مستقل با فلسطینیان و آمریکا شد اما تشکیلات خودگردان با این درخواست مخالفت کرده است.

با وجود ادعای سفیر رژیم صهیونیستی، این رژیم اصلا قصد تحقیق در مورد شهادت این خبرنگار فلسطینی را نداشته است. همانگونه که روزنامه عبری زبان «هاآرتص» نیز اخیرا فاش کرد که ارتش رژیم صهیونیستی هیچ تصمیمی برای تحقیق در مورد شهادت «شیرین ابوعاقله» ندارد.

این روزنامه بیان کرد که علت این‌که ارتش نمی‌خواهد تحقیقی در این باره انجام دهد، این است که این مسئله کاملا روشن است و هیچ ابهامی در مورد آن وجود ندارد.

سفر بایدن به تل‌آویو در موعد مقرر انجام خواهد شد

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سفر «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی با وجود تنش‌های سیاسی و بحران پیش روی کابینه ائتلافی، در موعد مقرر انجام خواهد شد.

براساس برنامه ریزی‌ها، «بایدن» اواخر ماه آینده راهی فلسطین اشغالی می‌شود.

تحریم دادگاه‌های رژیم صهیونیستی از سوی اسرای فلسطینی برای صد و چهل و دومین روز متوالی

آن دسته از اسرای فلسطینی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی تحت بازداشت موقت هستند، برای صد و چهل و دومین روز متوالی دادگاه‌های این رژیم را تحریم کردند.

اسرای فلسطینی خواستار پایان دادن به بازداشت موقت و بدون تفهیم اتهام خود در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند.

هم اکنون نزدیک به 500 اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تحت بازداشت موقت هستند.

دیدار هیئتی از حماس با سفرای برخی کشورها در دوحه

هیئتی از سران جنبش مقاومت اسلامی حماس شب گذشته با سفرای برخی کشورها در دوحه، پایتخت قطر دیدار کرد.

این هیئت متشکل از «خلیل الحیه»، رئیس دفتر روابط عربی و اسلامی حماس، «حسام بدران»، عضو دفتر سیاسی، «ابراهیم صلاح»، «خالد قدومی» و «طاهر النونو» بود.

«خلیل الحیه» رئیس هیئت حماس سفرای این کشورها را در جریان آخرین تحولات فلسطین و قدس و تجاوزات اشغالگران صهیونیستی علیه ملت فلسطین قرار داد.

وی عنوان کرد که ملت فلسطین مقاومت را تنها گزینه برای بازپس‌گیری حقوق سلب شده خویش می‌داند.

سفرای الجزایر، ترکیه و قائم مقام سفیر افغانستان نیز در این دیدار بر ادامه حمایت‌های کشورشان از قضیه فلسطین تاکید کردند.

هنیه: نبرد «سیف القدس» نقطه تحولی مهم در مسیر نبرد با دشمن صهیونیستی بود

«اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در سخنانی در همایش «سیف القدس»، وحدت سرزمین و ملت عنوان کرد «نبرد سیف القدس (شمشیر قدس) در سال گذشته، نقطه تحولی مهم در مسیر نبرد با دشمن صهیونیستی بود و زمینه را برای نبردی فراگیر و همه جانبه علیه آن فراهم کرد.»

بیانیه اتاق مشترک گروه‌های مقاومت: شمشیر قدس هرگز غلاف نخواهد شد

اتاق مشترک گروه‌های مقاومت در بیانیه‌ای اعلام کرد «شمشیر قدس هرگز غلاف نخواهد شد و دشمن صهیونیستی نخواهد توانست اراضی فلسطینی را از هم جدا کرده و علیه ملت و مقدسات ما دست به تجاوز بزند.»

صدور احکام اسرای «تونل آزادی»

دفتر اطلاع رسانی زندانیان اعلام کرد که دادگاه رژیم صهیونیستی «زکریا الزبیدی»، یکی از اسرای «تونل آزادی» را با وجود غیبت وی در دادگاه به 5 سال حبس و 5 هزار شیکل جریمه نقدی محکوم کرد.

همچنین پنج اسیر فلسطینی دیگر به 4 سال حبس به همراه جریمه نقدی 2 هزار شیکل جریمه نقدی محکوم شدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *