رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نگرانی 75 درصد سیاه‌پوستان آمریکایی از حملات فیزیکی

11:49 - 01 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۷۸۳۳۴
دسته بندی: حقوق بشر
75 درصد از سیاه‌پوستان آمریکایی در یک نظرسنجی عنوان کردند که نگران این هستند که آنها یا نزدیکانشان به دلیل سیاه‌پوست بودنشان آسیب جسمی وارد شود.

خبرگزاری میزان - بر اساس نظرسنجی جدیدی که به تازگی منتشر شده، سه چهارم سیاه‌پوستان آمریکایی می‌گویند نگران این هستند که خود یا کسی از نزدیکانشان به دلیل نژادشان مورد حمله فیزیکی قرار گیرد.

به گزارش «هیل»، نتایج یک نظرسنجی جدید انجام شده توسط «واشنگتن پست» و «ایپسوس» نشان داد که 75 درصد از سیاه‌پوستان آمریکایی که در نظرسنجی شرکت کردند، نگران این هستند که خود یا نزدیکانشان به دلیل سیاه‌پوست بودن متحمل آسیب جسمی شوند؛ مانند اتفاقی که در تیراندازی مرگبار در محله ای عمدتا سیاه‌پوست در «بوفالو» رخ داد.

70 درصد از سیاه‌پوستان آمریکایی شرکت کننده در نظرسنجی گفتند که معتقدند نیمی یا بیشتر از سفیدپوستان آمریکایی دارای عقاید خود برتر انگارانه هستند.

دو سوم از شرکت کنندگان در نظرسنجی گفتند که خود برتر انگاری سفیدپوستان در آمریکا امروزه در مقایسه با پنج سال پیش مشکل بزرگتری است. 28 درصد هم معتقد بودند که بزرگی این مشکل به همان اندازه 5 سال پیش است.

همچنین از پاسخ دهندگان در مورد احساساتشان پس از تیراندازی «بوفالو»، که در آن یک مظنون سفیدپوست 10 نفر را کشت و سه نفر دیگر را زخمی کرد، سؤال شد. 11 نفر از 13 قربانی این حادثه سیاه‌پوست بودند و مظنون ظاهراً فردی بسیار نژادپرست بود.

70 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که این حادثه آن‌ها را غمگین کرده است، در حالی که 62 درصد نیز گفتند که احساس عصبانیت می‌کنند. بیش از نیمی از آن‌ها گفتند که احساس ناراحتی می‌کنند، 34 درصد گفتند که احساس ترس می‌کنند، 21 درصد گفته اند که شوکه شده‌اند و 8 درصد اظهار داشتند که متعجب شده اند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا نژادپرستی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *