وضعیت هولناک مهاجران در بلژیک؛ از بازداشت کودکان مهاجر تا خودکشی مهاجران

12:49 - 28 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۷۳۲۳۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مهاجران در کشور بلژیک به دلیل سیاست‌های ضد مهاجرتی در این کشور از وضعیت اسفباری رنج می‌برند.

خبرگزاری میزان – وضعیت نامطلوب مهاجران در بلژیک، ناتوانی و شکنندگی دولت این کشور در مدیریت این موضوع را آشکار می‌کند.

اعتصاب، خودکشی، آوارگی، خشونت و توهین نژادی پلیس و ... همه آن چیزی است که پناهجویان و مهاجران در بلژیک با آن مواجه می‌شوند.

سلامت جسم و روان شمار قابل توجهی از مهاجران در بلژیک در مرز هشدار قرار دارد. آن‌ها در اردوگاه‌هایی فاقد امکانات و بدون دسترسی به پزشک و درمان مستقر می‌شوند.

براساس تخمین‌ها، بین 100 تا 150 هزار مهاجر در بلژیک که بعضا بیش از 10 سال در این کشور سکونت دارند، فاقد مدارک شناسایی هستند. این رقم شامل کودکان، زنان مجرد، سالمندان و افراد به شدت بیمار می‌شود.

به گزارش « cire»، این وضعیت سبب می‌شود تا آن‌ها در معرض خطر جدی سوءاستفاده و استثمار اقتصادی قرار داشته باشند. این موضوع به ویژه برای کارگران بدون مدرک ملموس است که با وجود مهارت کاری با عدم دریافت دستمزد، غرامت ناشی از حوادث هنگام کار یا دریافت حداقل حقوق و حمایت اجتماعی و دستمزد روبرو هستند.

 همه این عوامل سبب شده تا مهاجران در بلژیک به دفعات دست به برگزاری اعتصاب‌هایی بزنند که تاکنون نتیجه ای نداشته است. دولت بلژیک حتی به سلامت مهاجران در اعتصاب نیز توجهی نداشته است.

اعتصاب غذای بیش از 400 مهاجر در «بروکسل» در تابستان گذشته از جمله اعتصاب‌های گسترده ای است که در این کشور و در اعتراض به سیاست‌های مهاجرتی بلژیک برگزار شده است.

در این کشور به اصطلاح مدعی حقوق بشر، مهاجران و پناهجویان حتی در ارائه مدارک و پرونده خود به اداره مهاجرت نیز با موانع متعددی مواجه هستند.

فشارهای بین المللی بر دولت بلژیک برای تغییر شرایط اسفبار مهاجران و پناهجویان تاثیری نداشته است.

« blast-info» در گزارشی در موضوع وضعیت مهاجران در بلژیک، این افراد را ابزار دست سیاستمداران بلژیکی معرفی کرد.  

به گزارش « mineursenexil»، کمیته حقوق کودکان سازمان ملل بازداشت کودکان مهاجر در سال‌های 2018 و 2019 به دلیل وضعیت مهاجرتی والدینشان را نقض جدی حقوق این کودکان اعلام کرده بود.

بلژیک پیشتر نیز از سوی نهادهای بین المللی به دلیل اقدام‌های مشابه محکوم شده بود. در سال 2006 دادگاه حقوق بشر اروپا، دولت بلژیک را به اعمال رفتار تحقیرآمیز و غیرانسانی با یک دختر پنج ساله اهل کنگو که هشت هفته به تنهایی در بازداشت نگهداری شده بود، محکوم کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: مهاجران بلژیک

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *