کنترل روسیه بر ماریوپل کامل شد

12:05 - 28 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۷۳۱۰۸
نمایندگان سوئد و فنلاند روز چهارشنبه درخواست کشورهای خود را برای عضویت در ناتو به دبیرکل این ائتلاف تحویل دادند.

خبرگزاری میزان - در ماه فوریه، روسیه یک عملیات نظامی را در اوکراین برای کمک به جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» و برای جلوگیری از تشدید حملات نیروهای اوکراینی آغاز کرد.

به گزارش «اسپوتنیک»، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که هدف از این عملیات، که زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار می‌دهد، غیر نظامی کردن و نازی زدایی اوکراین است.

نیروهای نظامی جمهوری «دونتسک» و «لوهانسک» به همراه نیروهای مسلح روسیه به پیشروی خود به عنوان بخشی از عملیات ویژه در اوکراین ادامه می‌دهند و ارتش اوکراین را عقب می‌رانند.

روز سه‌شنبه، «دیمیتری پولیانسکی»، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل، گفت که شبه‌نظامیان اوکراینی از گردان «آزوف» که در چند هفته گذشته در کارخانه فولاد «آزوفستال» در ماریوپل مخفی شده بودند، بدون قید و شرط تسلیم شده‌اند.

آسیب به خطوط برق در بلگورود در پی حملات اوکراین

به گفته مقامات محلی، پس از خمپاره باران منطقه «بلگورود» توسط نیروهای اوکراین، خطوط انتقال برق آسیب دید.

طرح کمیسیون اروپا برای تأمین مالی بازسازی اوکراین

بر اساس گزارش‌ها، کمیسیون اروپا (EC) طرحی برای تامین مالی بازسازی اوکراین تهیه کرده که احتمالا روز چهارشنبه توسط کمیسیون اروپا تایید شود.

گروه تماس نشستی درباره مسائل بشردوستانه برگزار خواهد کرد

«مولود چاووش اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که «گروه تماس» شامل هیئت‌هایی از روسیه، اوکراین، ترکیه و سازمان ملل در روزهای آینده نشستی درباره مسائل بشردوستانه برگزار خواهد کرد.

حمایت یونان از اوکراین

نخست وزیر یونان در بیانیه‌ای اعلام کرد که یونان از اوکراین در برابر عملیات نظامی روسیه حمایت می‌کند.

تحویل درخواست پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو

نمایندگان سوئد و فنلاند روز چهارشنبه درخواست کشورهای خود را برای عضویت در ناتو به «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو در مقر این ائتلاف در بروکسل تحویل دادند.

بررسی چشم انداز از سرگیری صادرات برخی محصولات از مبدا اوکراین

«الکساندر پانکین» معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه در حال بررسی چشم انداز از سرگیری صادرات کودهای پتاس و اجازه صادرات غلات روسیه از مبدا اوکراین است.

تمدید محدودیت موقت پروازها در بخش های جنوبی و مرکزی روسیه

آژانس فدرال حمل و نقل هوایی روسیه اعلام کرد محدودیت موقت پروازها به 11 فرودگاه در بخش‌های جنوبی و مرکزی روسیه در مرز اوکراین تا 25 می (چهارم خرداد) تمدید شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: اوکراین روسیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *