رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وجود شواهدی درباره شکنجه نظامیان روسیه از سوی نیروهای اوکراینی

8:35 - 21 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۲۳۳۷
رئیس هیئت نظارت بر حقوق بشر در اوکراین گفت که سازمان ملل شواهد موثقی در مورد شکنجه پرسنل نظامی روسیه توسط نیروهای اوکراینی در اختیار دارد.

خبرگزاری میزان - مسکو می‎گوید عملیات نظامی خود را در اوکراین با هدف پایان دادن به جنایات جنگی توسط نظامیان اوکراینی علیه غیرنظامیان در جریان حمله هشت ساله به «دونباس» آغاز کرده است.

به گزارش «اسپوتنیک»، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه، نیز می‎گوید که مردم «دونباس» مورد نسل کشی توسط دولت کی‌یف قرار گرفته‎اند، دولتی که پس از کودتای مورد حمایت غرب در سال 2014 توسط نئونازی‎ها ربوده شد.

19 هزار تن کمک‌های بشردوستانه روسیه به مردم اوکراین

«میخائیل میزینتسف»، رئیس مرکز کنترل دفاع ملی روسیه، که فرماندهی ستاد هماهنگی واکنش بشردوستانه روسیه را نیز بر عهده دارد، گفت که از 2 مارس (11 اسفند)، روسیه نزدیک به 19 هزار تن محموله های بشردوستانه به مردم اوکراین تحویل داده است.

شورای امنیت درباره اوضاع انسانی اوکراین جلسه برگزار می‌کند

منابعی در شورای امنیت اعلام کردند که شورای امنیت سازمان ملل در 12 ماه می (22 اردیبهشت) نشستی درباره وضعیت انسانی در اوکراین برگزار خواهد کرد.

زمان نامعلوم بازگشایی سفارت آمریکا در کی‌یف

«بریجت برینک»، گزینه جو بایدن برای سفیر آمریکا در اوکراین، در جلسه تایید صلاحیت خود گفت که نمی‌داند سفارت آمریکا چه زمانی به کی‌یف بازخواهد گشت.

ادعای آمریکا: تمایلی از روسیه برای مذاکرات صلح نمی‌بینیم

«جنیفر ساکی»، سخنگوی کاخ سفید، مدعی شد که آمریکا معتقد است وضعیت بین اوکراین و روسیه از طریق دیپلماتیک حل خواهد شد، اما در حال حاضر هیچ تمایلی از سمت روسیه برای مذاکرات صلح نمی‌بیند.

آمریکا نشانه ای از استفاده روسیه از سلاح های مافوق صوت در اودسا نمی بیند

یک مقام وزارت دفاع آمریکا به خبرنگاران گفت که آمریکا هیچ نشانه‎ای مبنی بر استفاده روسیه از سلاح های مافوق صوت در «اودسا»، نمیبیند.

شواهدی مبنی بر شکنجه نظامیان روسیه توسط نیروهای اوکراینی

«ماتیلدا بوگنر»، رئیس هیئت نظارت بر حقوق بشر در اوکراین، گفت که سازمان ملل شواهد موثقی در مورد شکنجه نظامیان روسیه از سوی نیروهای اوکراینی دارد.

خسارت‎های مادی اوکراین در جزیره «اسنیک»

خسارت‎های اوکراین در جزیره «اسنیک» شامل انهدام یک هواپیمای جنگنده سوخو 27، سه جنگنده تهاجمی سوخو 24، چند بالگرد تهاجمی Mi-24 و بالگرد ترابری Mi-8، و سه فروند هواپیمای تهاجمی سریع سنتاور و همچنین حداقل 30 پهپاد نظامی است.

انتهای پیام/


برچسب ها: اوکراین روسیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *