رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش حمایت اسکاتلندی‎ها از طرح استقلال از انگلیس

10:05 - 28 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۷۲۸۳۳
وزیر اول اسکاتلند می‎گوید جنگ اوکراین باعث افزایش درخواست‎ها برای استقلال اسکاتلند از انگلیس شده است.

خبرگزاری میزان - «نیکولا استورجن»، وزیر اول اسکاتلند، می‎گوید که بحران اوکراین مبارزات برای استقلال اسکاتلند را مهم تر می‎کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، وی با بیان اینکه حمایت زیادی در کشورش برای پیوستن به ناتو وجود دارد، از کشورش خواست که «نقش کامل» را در تضمین ثبات و امنیت اروپا به عنوان عضو نهایی ناتو ایفا کند.

«استورجن»، گفت که او معتقد است که در اسکاتلند حمایت فوق العاده برای تبدیل شدن به یک کشور مستقل و پیوستن به ناتو وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

اسکاتلند در مسیر استقلال از انگلیس قرار گرفته است؟

حامیان جدایی اسکاتلند از انگلیس طرح استقلال را کلید زدند

وی ضمن اشاره به موقعیت جغرافیایی کشورش گفت «شیوه اصلی که اسکاتلند به امنیت منطقه کمک می‎کند، آینده بالقوه آن به عنوان عضو ناتو خواهد بود.»

«نیکولا استورجن» در بخش دیگری درباره دور کردن اسکاتلند از نقش آفرینی در حوزه نفت و گاز در دریای شمال هشدار داد.

استقلال اسکاتلند از انگلیس به ناتو اجازه می‎دهد تا تصمیمات بیشتری در مورد امکان گسترش بیشتر اتخاذ کند.

موضوع استقلال اسکاتلند همانقدر که برای «ادینبورگ» به معنای دست یافتن به فرصت‌های فوق العاده جدید است، برای انگلیس مایه دردسر و نگرانی است؛ از هم فروپاشیدن اتحادیه ۴ عضوی با حضور اسکاتلند، ایرلند شمالی، ولز و انگلیس، عضویت اسکاتلند در ناتو، استقلال خواهی سایر اعضای اتحادیه و … از جمله نگرانی‌های لندن با استقلال اسکاتلند و مخالفت با برگزاری آن است.

نخستین همه پرسی استقلال اسکاتلند در سال ۲۰۱۴ برگزار شد و در این همه پرسی ۵۵.۳ درصد به عدم استقلال و ۴۴.۷ درصد به استقلال این کشور رای داده بودند.

با این وجود اکنون شرایط تغییر کرده است؛ انگلیس با وجود مخالفت اکثریت مردم اسکاتلند، از اتحادیه اروپا خارج شده و در خواست‎ها برای جدایی از انگلیس در میان مردم اسکاتلند نیز افزایش یافته است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *