رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اقتصاد ژاپن تحت تاثیر افزایش قیمت‎ها و شیوع امیکرون

8:56 - 28 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۷۲۶۷۰
کارشناسان در ژاپن می‎گویند که افزایش قیمت‎ها و شیوع سویه امیکرون کرونا باعث کند شدن رشد اقتصادی این کشور شده است.

خبرگزاری میزان - داده‎های رسمی نشان می‎دهند که اقتصاد ژاپن در سه ماهه اول سال 2022 به میزان 0.2 درصد کاهش یافته است، این کاهش عمدتاً ناشی از شیوع جهش یافته امیکرون و قیمت‎های بالای اجناس است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، از ابتدای ژانویه تا پایان مارس، تولید ناخالص داخلی در ژاپن 0.2 درصد کاهش یافت؛ این کاهش پس از آن اتفاق افتاد که سومین اقتصاد بزرگ جهان (بعد از آمریکا و چین) در سه ماهه آخر سال 2021، البته با درصد کمی، بهبود یافت.

اما این بهبودی دیری نپایید چرا که موج جدیدی از اپیدمی در ماه ژانویه این کشور را فرا گرفت چرا که امیکرون به سرعت در حال گسترش بود.

در همین حال افزایش قیمت واردات به ویژه انرژی و کاهش ارزش ین در برابر دلار به پایین ترین سطح خود در 20 سال گذشته باعث کاهش تولید ناخالص داخلی ژاپن شد.

بیشتر بخوانید:

مرگ شهروند ژاپنی در اوکیناوا بر اثر برخورد خودروی سرباز آمریکایی

تحریم ۶۳ ژاپنی از جمله نخست وزیر این کشور توسط روسیه

کارشناسان امیدوارند که اقتصاد ژاپن در سه ماهه دوم سال جاری در پی رفع محدودیت‎های اعمال شده برای مقابله با همه گیری کووید به رشد بازگردد، اما آنها نسبت به سه عامل هشدار می‎دهند که ممکن است امیدها را در ژاپن از بین ببرد.

این سه عامل عبارتند از قیمت بالای مواد غذایی و انرژی، محدودیت‌هایی که چین برای مقابله با کووید دوباره اعمال کرده است و خطر قرار گرفتن ژاپن در معرض موج جدیدی از همه‌گیری.

کارشناسان همچنین نسبت به پیامدهای موقعیت‎های ژئوپلیتیک بین المللی و درگیری‎های نظامی بر بهبود اقتصادی هشدار می‎دهند.

انتهای پیام/


برچسب ها: امیکرون ژاپن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *