مرکز آمار فلسطین: افزایش تعداد فلسطینیان از زمان وقوع نکبت  

19:49 - 26 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۷۱۰۹۷
طبق اعلام مرکز آمار فلسطین، تعداد فلسطینیان از زمان وقوع نکبت در سال ۱۹۴۸ و پس از گذشت ۷۴ سال، ۱۰ برابر شده است.

خبرگزاری میزان - طبق گزارش خبرگزاری رویترز، مرکز آمار فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که جمعیت فلسطین در سال ۱۹۱۴ به حدود ۶۹۰ هزار تن رسیده بود که تنها ۸ درصد آنها یهودی بودند و از سوی دیگر و به رغم آواره شدن بیش از ۸۰۰ هزار فلسطینی در سال ۱۹۴۸ و کوچ اجباری بیش از ۲۰۰ هزار فلسطینی که اکثر آنها پس از جنگ ژوئن ۱۹۶۷ به اردن رفتند، تعداد فلسطینیان در پایان سال ۲۰۲۱ حدود ۱۴ میلیون تن شد.

این بیانیه می افزاید: حدود نیمی از آنها (هفت میلیون تن) در داخل فلسطین (۱.۷ میلیون تن در مناطق اشغال شده در سال ۱۹۴۸) زندگی می‌کنند و طبق آمارها، از این هفت میلیون تن تا پایان سال ۲۰۲۱، ۳.۲ میلیون تن در کرانه باختری به ویژه در شهر قدس و حدود ۲.۱ میلیون تن در نوار غزه زندگی می‌کنند.

مرکز آمار فلسطین در این بیانیه افزود: طبق این داده های موجود، فلسطینیان ۴۹.۹ درصد ساکنان اراضی اشغالی فلسطین و صهیونیست‌ها ۵۰.۱ درصد را تشکیل می‌دهند، اشغالگران اسرائیلی در مرحله نکبت بر ۷۷۴ روستا و شهر فلسطینی سیطره یافتند و ۵۳۱ شهر و روستای فلسطینی را به صورت کامل تخریب کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است که؛ طبق آمار و اطلاعات ثبت شده توسط آژانس کار و امدادرسانی آوارگان فلسطینی "آنروا" در دسامبر ۲۰۲۰ تعداد آوارگان و پناهجویان فلسطینی حدود ۶.۴ میلیون تن است و از سوی دیگر ۲۸.۴ درصد از این جمعیت به طور رسمی در ۵۸ اردوگاه متعلق به آنروا اقامت دارند. از این تعداد اردوگاه، ۱۰ اردوگاه در اردن، ۹ اردوگاه در سوریه، ۱۲ اردوگاه در لبنان، ۱۹ اردوگاه در کرانه باختری و هشت اردوگاه در نوار غزه واقع شده‌ است.

گفتنی است، ۷۴ سال پیش در ۱۵ مه سال ۱۹۴۸ گروهک‌ها و سازمان‌های جنایتکار صهیونیست دست به جنایتی وحشیانه علیه ملت فلسطین زده و سرزمین آنها را اشغال کردند؛ جنایتی که به روز نکبت "یوم النکبة" معروف شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: فلسطین نکبت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *