رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به راهپیمایی سالگرد «نکبت» در کرانه باختری

18:49 - 25 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۹۲۹۹
نظامیان رژیم صهیونیستی به راهپیمایی سالگرد «نکبت» در کرانه باختری، قدس اشغالی و طولکرم یورش بردند .

خبرگزاری میزان - طبق گزارش فلسطین الیوم، سازمان هلال احمر فلسطین از زخمی شدن ۱۰ فلسطینی بر اثر درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی در راهپیمایی هفتاد و چهارمین سالگرد نکبت در شمال شهر «البیره» رو به روی شهرک صهیونیست نشین «بیت ایل» در کرانه باختری خبر داده است.

براساس این گزارش، سه نفر از زخمی‌ها هدف اصابت گلوله جنگی قرار گرفته و هفت نفر دیگر به ضرب گلوله‌های پلاستیکی زخمی شده‌اند.

بعد از ظهر امروز نیز، پس از حضور مردم در راهپیمایی هفتاد و چهارمین سالگرد نکبت، درگیری با نیروهای اشغالگر در رام الله، قدس اشغالی و طولکرم آغاز شد. در این درگیری‌ها شماری زیادی از جوان فلسطینی به ضرب گلوله یا استنشاق گاز اشک آور زخمی و مصدوم شدند.

تعداد زیادی از جوانان فلسطینی نیز در ورودی البیره تجمع کردند و به سوی نظامیان اشغالگر سنگ پرتاب و خاکریزهای خیابانی برپا کردند و لاستیک آتش زدند.

طبق اعلام برخی منابع خبری محلی درگیری میان جوانان فلسطینی با نظامیان اشغالگر که به دانشگاه «ابودیس» قدس اشغالی یورش بردند رخ داده است و به سوی دانشجویان گاز اشک آور پرتاب شده است.

گفته می شود، گلوله‌های گاز اشک آور سبب خفگی تعدادی از دانشجویان شده و بخش‌هایی از دانشگاه نیز تخلیه شد.

در «طولکرم» نیز درگیری‌های مشابهی رخ داد که طی آن نیروهای اشغالگر به سمت دانشکده فنی این شهر گلوله‌های گاز اشک آور شلیک کردند. جوانان فلسطینی نیز با سنگ با هجوم نظامیان اشغالگر مقابله کردند و شماری از آنها زخمی شدند.

طبق اعلام این منابع خبری، نظامیان رژیم اشغالگر امروز سه جوان را در مناطق جداگانه در شهر قدس اشغالی بازداشت کردند.

گفتنی است، یکی از بازداشت‌ها زمانی رخ داد که شهرک نشینان صهیونیست به بهانه بزرگداشت جشن یهودیان موسوم به «پسح دوم» که مصادف با هفتاد و چهارمین سالگرد نکبت فلسطین است، به مسجد الاقصی یورش برده بودند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *