وزیر آموزش و پرورش: برای تقویت مدارس شاهد؛ سایر دستگاه با آموزش‌وپرورش همکاری کنند

12:49 - 25 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۸۶۴۲
وزیر آموزش‌وپرورش در نشست شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور از آن‌ها خواست تا برای تقویت مدارس شاهد؛ سایر دستگاه با آموزش‌وپرورش همکاری کنند.

خبرگزاری میزان - به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، یوسف نوری در این نشست که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، با خوشامدگویی به قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و مشاوران دستگاه‌های اجرایی، اظهار کرد: در آموزش‌وپرورش، معلمان شهیدی چون شهید مطهری، شهید رجایی، شهید باهنر، شهید طهرانی مقدم، شهید همت و ... را داریم که از افتخارات این دستگاه عظیم هستند و معلمانی بودند که در زمان حیات خود در قله‌های روشنگری و تهذیب فعالیت می‌کردند و در همین راستا به شهادت رسیدند.

وی افزود: در این دستگاه شهدای دانش‌آموزی مثل شهید فهمیده، شهید بهنام محمدی و ... تربیت‌شده و افتخارآفرینی کردند که این نشان از ظرفیت عظیم دستگاه تعلیم و تربیت دارد.

نوری با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که معلم باید مجاهد، دین‌باور و مدرس علم نافع باشد، گفت: براساس این فرمایش مقام معظم رهبری، معلم باید مروج فرهنگ ناب اسلامی باشد.

وی ادامه داد: در سال گذشته شاهد بودیم که نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن در رشته‌های حفظ، ترتیل و قرائت، 3 نفر از معلمان عزیزمان بودند.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه در دستگاه تعلیم و تربیت حدود 5 هزار شهید معلم و در حدود 36 هزار دانش‌آموز شهید داریم، تصریح کرد: آموزش‌وپرورش بزرگ‌ترین دستگاه اجرایی کشور است که جز با کمک و همراهی فراسازمانی و مردم اداره نخواهد شد.

 نوری گفت: امروز، بیشتر اعضای ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر معلم هستند که من به این افتخار می‌کنم. در حال حاضر بهترین مدارس کشور ازلحاظ حجاب و عفاف، مدارس شاهد هستند که باید در راستای تقویت آن‌ها تلاش کنیم و از همه دستگاه‌ها می‌خواهیم تا در اداره مناسب‌تر این مدارس با آموزش‌وپرورش همکاری کنند.

وی با تأکید بر اینکه تمام شهروندان دارای مسئولیت اجتماعی در مقابل آموزش‌وپرورش هستند، گفت: پیشنهاد من این است که بر اساس مسئولیت اجتماعی، هر یک از دستگاه‌های اجرایی یک یا چند مدرسه به‌ویژه مدارس شاهد را زیرپوشش خود گرفته و پشتیبانی کنند. این درخواست برای این است که با پشتیبانی شما دقیق‌تر می‌توانیم به امورات رسیدگی نماییم.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: امروز بیش از970 هزار نفر نیروی رسمی و پیمانی، 15 و نیم میلیون نفر جمعیت واجب التعلیم و بیش از 7 و نیم میلیون نفر جمعیت پیش‌دبستانی داریم. این گستره جمعیتی بالایی است که می‌تواند فرهنگ ایثار و شهادت را از طریق این بستر، ساری و جاری کنیم.

وی ادامه داد: به همه دستگاه‌ها اعلام می‌کنیم که ما آمادگی اجرای طرح‌های مختلف درزمینه ارتقای فرهنگ شهادت و ایثارگری را از طریق این ظرفیت عظیم داریم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *