وضعیت مدارس شبانه‌روزی بومیان آمریکا/ از تغییر هویت فرهنگی تا سوء استفاده جنسی

14:22 - 24 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۶۸۵۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
شواهد افشا شده واقعیت‌های هولناکی را درباره وضعیت مدارس شبانه‌روزی بومیان آمریکا افشا می‌کند.

خبرگزاری میزان - وزارت کشور آمریکا به تازگی گذشته یک گزارش تحقیقی 106 صفحه‌ای در مورد مدارس شبانه‌روزی بومیان این کشور منتشر کرد.

به گزارش «ednc»، این گزارش نخستین گام است که این وزارتخانه آمریکایی برای پرداختن به تاریخ مدارس شبانه روزی فدرال در آمریکا انجام می‌دهد.

تحقیقات نشان داد که از سال 1819 تا 1969، سیستم مدارس شبانه روزی فدرال آمریکا شامل 408 مدرسه در 37 ایالت، از جمله چهار مدرسه در کارولینای شمالی بود.

«برایان نیولند»، معاون وزیر کشور آمریکا، طی نامه‌ای فاش کرد «این گزارش تأیید می‌کند که آمریکا مستقیما کودکان سرخپوست آمریکایی، بومیان آلاسکا و بومیان هاوایی را در تعقیب سیاست یکسان سازی فرهنگی که مصادف با سلب مالکیت سرزمینی هند بود، هدف قرار داده است.»

در یک زمینه تاریخی، این گزارش تلاش دولت فدرال برای خلع ید از سرخپوستان آمریکایی، بومیان آلاسکا و بومیان هاوایی را نشان می‌دهد.

در حالی که این گزارش بیان می‌کند که صدها کودک بومی از طریق سیستم مدارس شبانه روزی فدرال جان خود را از دست داده‌اند، انتظار می‎رود که تحقیقات بیشتر این تعداد را به «هزاران یا ده ها هزار نفر» برساند.

شرایط در مدارس شبانه روزی فدرال

سیستم مدارس شبانه روزی فدرال از «روش‌های نظامی سیستماتیک و تغییر هویت» برای جذب اجباری کودکان بومی استفاده کرد.

این اقدام شامل تغییر نام کودکان بومی به نام های انگلیسی، کوتاه کردن موهایشان، دلسرد کردن و یا جلوگیری از استفاده از زبان‌ها، مذاهب و شیوه‌های فرهنگی بومی، و طبقه بندی کودکان در واحدهایی برای انجام تمرینات نظامی بود.

این گزارش بیان می‌کند که مدارس شبانه روزی فدرال اغلب قوانین را از طریق تنبیه بدنی، سلول انفرادی، امتناع از غذا و موارد دیگر اجرا می‌کردند.

شرایط مدارس شبانه روزی، بد، مملو از آزار جسمی، جنسی و عاطفی، بیماری، سوءتغذیه، ازدحام بیش از حد و فقدان مراقبت‌های بهداشتی بود؛ تمامی این موارد در گزارش وزارت کشور آمریکا به خوبی مستند و شواهدی برای آنها گردآوری شده است.

بر اساس این گزارش، دانش‌آموزان همچنین مجبور به انجام کارهای فیزیکی و آموزش مهارت‌های حرفه‌ای دیگر شدند که در اقتصاد صنعتی آمریکا سودمند نبود، که در گزارش می‌گوید که روند زندگی قبیله‌ای را مختل کرد.

مدارس بومی آمریکا مستقیماً کودکان سرخپوست آمریکایی، بومی آلاسکا و بومیان هاوایی را در تعقیب سیاست یکسان سازی فرهنگی که همزمان با سلب مالکیت سرزمینی هند بود، هدف قرار داده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *