اعتراضات مردم مالی در پی کشف گور دسته جمعی در نزدیکی پایگاه نظامی فرانسه

13:14 - 24 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۶۸۴۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ارتش مالی به تازگی اعلام کرده که یک گور دسته جمعی را در نزدیکی یک پایگاه ارتش فرانسه در «گوسی» در شمال این کشور پیدا کرد.

خبرگزاری میزان - مردم مالی در پی کشف یک گور دسته جمعی در نزدیکی پایگاه نظامی سابق فرانسه در منطقه «گوسی»، در «باماکو»، پایتخت مالی، تظاهرات کردند.

رسانه های محلی گزارش دادند که تظاهرکنندگان در مقابل بنای یادبود استقلال در مرکز باماکو تجمع کردند و شعارهایی سر دادند.

معترضان بنرهای ضد فرانسوی حمل کردند که برخی از آنها «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه را «قصاب گوسی» توصیف و او را مسئول کشتار هزاران نفر دانستند.

ارتش مالی به تازگی اعلام کرد که یک گور دسته جمعی را در نزدیکی یک پایگاه ارتش فرانسه در «گوسی» در شمال این کشور پیدا کرد.

مقام‎های مالی در پی این موضوع اعلام کردند که بررسی این پرونده را آغاز کردند.

در 20 آوریل (31 فروردین)، نیروهای مسلح مالی وارد یک پایگاه نظامی سابق فرانسه در شهر گوسی شدند و طبق گزارش ها یک گور دسته جمعی را کشف کردند که گفته می شود محل کشتار 203 نفر بوده است.

مقامات فرانسوی مدعی شده‌اند که هیچگونه دخالتی در این کشتار نداشته‌اند.

مردم مالی از اقدامات فرانسه ابراز نارضایتی کرده و ارتش فرانسه را به کشتار دسته جمعی در گوسی متهم کرده و خواستار خروج نیروهای نظامی خارجی از کشورشان شده‌اند.

شرکت کنندگان در این تجمع بنرهایی با شعارهای «هزاران کودک قربانی مکرون هستند»، «مکرون، پهپادهایت را برای چه نیاز داشتی؟»، «مکرون قصاب گوسی است» در دست داشتند. آنها مکرون را نژادپرست سفیدپوست خواندند.

انتهای پیام/


برچسب ها: فرانسه مالی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *