تشدید تدابیر امنیتی برای حفاظت از قضات دادگاه عالی آمریکا

16:52 - 20 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۱۷۲۱
دسته بندی: حقوق بشر
در پی افزایش نگرانی‌های امنیتی برای قضات دادگاه عالی آمریکا، طرح تشدید تدابیر امنیتی برای محافظت از این افراد کلید خورده است.

خبرگزاری میزان - یک گزارش نشان می‎دهد سازمان‌های مجری قانون آمریکا، پس از افشای اطلاعاتی مبنی بر لغو طرح موسوم به طرح «ممنوعیت قانونی سقط جنین،» امنیت قضات دیوان عالی را تقویت می‌کنند.

به گزارش «یاهو نیوز»، سرویس مراکز پلیس فدرال آمریکا، می‎گوید که به آژانس‎هایی که معمولا وظیفه حفاظت از قضات را بر عهده دارند کمک می‎کند.

این در حالی است که طی روزهای گذشته اعتراضاتی در مقابل اقامتگاه «ساموئل آلیتو»، قاضی دادگاه عالی در شهر «الکساندریا» در ایالت ویرجینیا برگزار شد.  

همچنین اخیرا تجمعاتی در مقابل خانه دو قاضی دیگر برگزار شد.

به تازگی ده ها نفر نفر از خانه «برت کاوانا»، قاضی دادگاه عالی به سمت خانه قاضی «جان رابرتز» در مریلند راهپیمایی کردند.

کاخ سفید اعلام کرد که تظاهرات هرگز نباید به خشونت، تهدید یا خرابکاری کشیده شود.

سرویس مراکز پلیس فدرال همچنین می‎گوید که به سازمان های پلیسی که معمولاً وظیفه تامین امنیت 9 قاضی دادگاه عالی را بر عهده دارند، کمک می‎کند.

تصمیم برای حمایت از تامین امنیتی قضات در پاسخ به افزایش نگرانی‌های امنیتی ناشی از انتشار پیش‌نویس طرح موسوم به «ممنوعیت قانونی سقط جنین» گرفته شده است.

یک پیش‌نویس که هفته گذشته به بیرون درز کرد، حاکی از آن است که بیشتر قضات دادگاه عالی آمریکا حق سقط جنین تحت حمایت فدرال زنان در آمریکا را لغو می‌کند.  

در همین حال، معترضان به این طرح دفتر مرکزی «ویسکانسین فمیلی اکشن» را به آتش کشیدند، که پلیس آن را یک حمله هدفمند خواند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا جو بایدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *