افزایش قابل توجه مرگ‌ومیر ناشی از سرطان در صحرای آفریقا

12:48 - 20 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۱۲۶۶
تعداد افرادی که بر اثر سرطان در جنوب صحرای آفریقا جان خود را از دست می‎دهند، می تواند طی هشت سال به یک میلیون نفر در سال برسد و حتی از آن فراتر برود.

خبرگزاری میزان - مجله پزشکی «لنست»، از طریق یک گروه بین المللی از مشاوران سرطان، در مطالعه‎ای که انجام داده است، فاش کرد که تعداد افرادی که بر اثر سرطان در جنوب صحرای آفریقا جان خود را از دست می‎دهند، می تواند طی هشت سال به یک میلیون نفر در سال برسد و حتی از آن فراتر برود.

این گروه در گزارشی که آسوشیتدپرس منتشر کرده، می‎گوید «افزایش مرگ و میر عمدتاً ناشی از سرطان دهانه رحم و پروستات است.»

کنیا یک کارگروه برای مقابله با افزایش تعداد مرگ و میرهای ناشی از سرطان ایجاد کرده است و انتظار می‎رود به سمت مراقبت های بهداشتی همگانی حرکت کند، اما سطح مراقبت هنوز برای کمک به زنان کافی نیست.

مجله پزشکی The Lancet Oncology، تیمی متشکل از متخصصان سرطان را تشکیل داد تا به بررسی تعداد فزاینده مرگ و میر ناشی از سرطان در 54 کشور جنوب صحرای آفریقا بپردازد.

محققان دریافتند که مرگ و میر ناشی از سرطان در منطقه تقریباً دو برابر خواهد شد و تا سال 2030 به یک میلیون مرگ در سال خواهد رسید.

این گروه همچنین هشدار داد که میزان بروز سرطان به 1.4 میلیون مورد در سال افزایش خواهد یافت مگر اینکه سیستم های بهداشتی برای مقابله با تعداد بیشتری از سرطان‎ها توسعه داده شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *