ناامنی غذایی در انگلیس به سطح نخستین قرنطینه سراسری کرونایی رسید

8:05 - 19 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۵۸۱۳۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ناامنی غذایی در سه ماهه نخست سال جاری میلادی به سرعت رشد کرد.

خبرگزاری میزان – براساس جدیدترین بررسی انجام شده در انگلیس بیش از 2 میلیون بزرگسال در این کشور نمی‌توانند هر روز غذا بخورند.

به گزارش «گاردین»، یک نظرسنجی درباره تاثیر افزایش هزینه‌های زندگی در انگلیس، نشان می‎دهد که بیش از 2 میلیون بزرگسال در انگلیس در ماه گذشته یک روز کامل را بدون غذا مانده‎اند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که نسبت خانوارهایی که غذای خود را کاهش داده یا برخی وعده‌های غذایی خود را حذف کرده‌اند، طی سه ماه اول سال جاری، 57 درصد افزایش یافته است، به طوری که از هر هفت بزرگسال، یک نفر (معادل 7 میلیون و 300 هزار نفر) از نظر غذایی در شرایط ناامن قرار دارد؛ این میزان در ماه ژانویه 4 میلیون و 700 هزار نفر بود.

 وزیر کار در سایه انگلیس، «بوریس جانسون»، نخست وزیر این کشور را مقصر خوانده و می‎گوید که وی راه حلی برای خروج از این بحران ندارد.

براساس بررسی «اندیشکده بنیاد غذا» میلیون‌ها انگلیسی از جمله 2 میلیون و 600 هزار کودک انگلیسی نیز با بحران ناامنی غذایی مواجه شده اند؛ چرا که ناامنی غذایی به سطحی بازگشته در دوران نخستین قرنطینه سراسری کرونایی گزارش شده بود.

البته ناامنی غذایی در انگلیس در ماه‌های نخست شیوع کرونا ناشی کمبود مواد غذایی بر اثر مشکلات عرضه و خرید بود اما ناامنی غذایی فعلی به دلیل افزایش هزینه‌ها و فقر است.

بانک‌های مواد غذایی در انگلیس نیز اعلام کردند که بسته‌های حاوی مواد غذایی خام نیز کمکی به افراد نیازمند نمی‌کنند؛ چرا که به دلیل بحران انرژی، این افراد قادر به پخت یا گرم کردن غذا نیستند.

وخامت سریع امنیت غذایی در انگلیس منعکس کننده بحران‌هایی افزایش قیمت انرژی و مواد است.

«بنیاد غذا» اعلام کرد که نتایج اولیه به حدی شوکه کننده بود که ناچار به انجام دوباره نظرسنجی شد اما نتایج مجددا تکرار شدند.

این بنیاد پیش‌بینی کرد که ناامنی غذایی در چند ماه آینده در انگلیس بدتر شود؛ این امر پیامدهایی بر سلامت جسمی و روانی مردم انگلیس خواهد داشت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *