قالیباف: تعیین ارز 4200 تومانی ضربه سهمگینی به اقتصاد کشور وارد کرد/ درباره اصلاح ارز ترجیحی اجماع وجود دارد

9:49 - 18 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۵۶۴۵۶
دسته بندی: سیاست ، عمومی
رئیس مجلس در جلسه علنی امروز مجلس گفت: بر حذف ارز ترجیحی اجماع وجود دارد اما در رابطه با چگونگی اجرای این طرح حرف‌های جدی داریم.

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز با حضور  226 نفر از نمایندگان آغاز شد.

محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور امروز مجلس شورای اسلامی در ارتباط با گرانی‌ها و بحث آرد و ماکارانی گفت: باتوجه به پیگیری‌های انجام شده و جلسات شورای اقتصادی مقرر شد قانون مجلس به طور کامل اجرایی شود و انشالله یک آرامش معیشتی برای مردم ایجاد خواهد شد.

رئیس مجلس ضمن بیان این نکته که ارز ترجیحی به هیچ وجه نتوانسته است باعث کنترل گرانی‌ها هم شود، یادآور شد: تعیین ارز 4200 تومانی در دولت گذشته ضربه سهمگینی به اقتصاد کشور زده و کسانی که این ضربه را زدند باید پاسخگو باشند.

قالیباف با تاکید بر این مسئله که سیاست مجلس بر حفظ قدرت خرید مردم است ادامه داد: درباره اصلاح ارز ترجیحی همه اجماع دارند اما درباره نحوه آن حرفهای جدی داریم.

وی هدف‌گذاری طرح هدفمند کردن یارانه ارز ترجیحی را ارائه کالاهای ضروری معیشتی به مردم به قیمت شهریور 1400 دانست و گفت: در این تصمیم باید کالاهای ضروری معیشتی با کالابرگ الکترونیک به قیمت شهریور 1400 به مردم داده شود.

رئیس مجلس ادامه داد: در مدلی که قانون مصوب مجلس شده است، برای چند قلم کالای ضروری معیشتی مثل مرغ، تخم‌مرغ و روغن و پنیر و امثال آن به اندازه مورد نیاز هر نفر در ماه مقدار مشخصی کالا در نظر گرفته می‌شود و مردم آن کالا را‌‌‌‌‌‌‌‌ تا اندازه‌ای که در نظر گرفته شده است به قیمت شهریور 1400 خرید می‌کنند.

وی درمان اصلی درمان اصلی و ریشه حفظ قدرت خرید مردم را کنترل تورم دانست و تاکید کرد: تا تورم را‌‌‌‌‌‌‌‌ کنترل نکنیم، نمی‌توانیم قدرت خرید مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌ حفظ کنیم و برای کنترل تورم نیز باید ناترازی‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌ برطرف کرد.

این خبر در حال تکمیل است...



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *