رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پایان عملیات بشردوستانه روسیه در «آزوفستال»

8:53 - 18 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۵۶۳۱۷
عملیات بشردوستانه برای تخلیه غیرنظامیان از کارخانه فولاد آزوفستال در ماریوپل روز شنبه به دلیل اقدامات بی سابقه روسیه با نجات 51 نفر از جمله 11 کودک به پایان رسید.

خبرگزاری میزان - روسیه در ماه فوریه و در بحبوحه تشدید حملات نیروهای کی‌یف علیه جمهوری های دونتسک و لوهانسک یک عملیات نظامی را در اوکراین آغاز کرد.

به گزارش «اسپوتنیک»، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که این عملیات برای متوقف کردن جنگ هشت ساله در «دونباس» آغاز شده و هدف روسیه غیر نظامی کردن اوکراین است.

در 7 مارس (16 اسفند)، جمهوری دونتسک و نیروهای روسیه، ماریوپول را محاصره کرده و یک عملیات آزادسازی را آغاز کردند.

به گفته وزارت دفاع روسیه، عملیات بشردوستانه برای تخلیه غیرنظامیان از کارخانه فولاد آزوفستال در ماریوپل روز شنبه به دلیل اقدامات روسیه با نجات 51 نفر از جمله 11 کودک به پایان رسید.

به گزارش ساندی تایمز، «ریشی سوناک»، وزیر خزانه‌داری انگلیس، بسته کمک مالی اضافی برای کی‌یف به مبلغ 1.3 میلیارد پوند (1.6 میلیارد دلار) را تأیید کرده است.

این پایگاه نوشت که این وجوه از ذخایر اضطراری خزانه‌داری برداشت می‎شود و علاوه بر حمایت 1.5 میلیارد پوندی انگلیس از اوکراین خواهد بود.

در همین حال یکی از مقام‎های جمهوری دونتسک اعلام کرد که شهر «پتروفسکی» با استفاده از توپخانه کالیبر 122 میلی متری کی‌یف، در ساعت 23:55 به وقت محلی روز شنبه هدف قرار گرفت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *