عصبانیت حامیان تحریم ایران از سفر گزارشگر ویژه سازمان ملل به تهران / هراس کاسبان تحریم از افشای آثار تروریسم اقتصادی غرب علیه مردم ایران

14:25 - 17 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۵۵۵۱۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
انتشار خبر سفر آلنا دوهان به ایران سبب عصبانیت حامیان تحریم‌های آمریکا علیه ایران شده است.

خبرگزاری میزان - سال‌هاست که رژیم آمریکا و ایادی و اذناب این رژیم، تروریسم اقتصادی، غیرقانونی و ضدبشری خود را علیه مردم ایران اعمال می‌کنند و بعضاً نیز در برخی دولت‌های خود از جمله دولت ترامپ صریحاً اعتراف کرده‌اند که عامدانه شهروندان عادی ایران را هدف تحریم‌های خود قرار می‌دهند.

سردمداران رژیم آمریکا، راهبرد فشار حداکثری علیه مردم ایران را به دشمنی حداکثری تبدیل کرده‌اند و در برهه‌ای رسماً و علناً اعلام کردند حتی اجازه نخواهند داد «دارو» و  «غذا» به ایران برسد.

«مایک پمپئو» وزیر خارجه وقت رژیم تروریستی آمریکا روز ۱۷ آبان ۹۷ در مصاحبه با شبکه ضدایرانی بی‌بی‌سی‌فارسی صریحاً اعلام کرد «اگر مقامات ایران می‌خواهند مردم این کشور، غذا برای خوردن داشته باشند، باید دست از فعالیت‌های منطقه‌ای بردارند»!

در هفته آخر فروردین ۹۸ نیز پمپئو طی یک نشست با برخی ایرانی تبار‌های آمریکایی در شهر دالاس ایالت تگزاس، صریحاً گفت: هیچ تضمینی وجود ندارد تحریم‌های جدید دولت ترامپ به مردم ایران لطمه نزند.

«جان بولتون» مشاور وقت امنیت ملی آمریکا نیز ۲ اردیبهشت ۹۸ ساعتی بعد از اعلام لغو معافیت ۸ کشور در خرید نفت ایران، طی توئیتی آشکارا اشاره کرد که هدف تحریم‌ها و تروریسم اقتصادی آمریکا، آسیب رساندن به مردم ایران برای وادار کردن حکومت ایران به تغییر رفتار است.

«ریچارد نفیو» که از او به عنوان معمار تحریم‌ها علیه ایران در هیئت حاکمه آمریکا یاد می‌شود در کتاب «هنر تحریم‌ها» صریحاً اعلام می‌کند «هدف نهایی از اعمال تحریم‌ها علیه ایران، فشار به مردم این کشور و ناراضی ساختن آن‌ها از اوضاع است».

در مهرماه 1399 بود که رژیم آمریکا در اقدامی ضدانسانی علیه مردم ایران، ۱۸ بانک ایرانی را که برای انتقال منابع جهت خرید دارو و غذا، مسئولیت داشته و قرارداد‌هایی را نیز در همین زمینه با بانک‌های خارجی و عمدتاً اروپایی منعقد کرده بودند، در لیست تحریم‌های ثانویه یا به تعبیری رساتر در فهرست تروریسم اقتصادی و پزشکی خود قرار داد.

از سویی دیگر اعمال اقدامات قهرآمیز یکجانبه، مانند اعمال تحریم های یکجانبه امریکا علیه مردم ایران عواقب جدی بر رفاه همه اقشار جامعه ما به همراه داشته است.

برخی نهادها و مجامع بین المللی نیز مانند دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل در گزارش‌های سالانه خود تصریح کرده‌اند که تحریم‌های آمریکا بر دسترسی مردم ایران به دارو‌های اساسی تاثیر گذاشته است.

بر همین اساس، «آلنا دوهان» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امر بررسی آثار منفی اقدامات قهری یکجانبه، روز ۱۸ اردیبهشت وارد تهران می‎شود. وی در این سفر ۱۱ روزه به بررسی آثار منفی اقدام‌های قهری یکجانبه بر بهره مندی مردم ایران از حقوق بشر می‌پردازد.

خانم دوهان که یک وکیل، محقق و پژوهشگر حقوق بین‌الملل اهل بلاروس است در مارس ۲۰۲۰ به عنوان دومین گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد تاثیر منفی اقدام‌های قهری یکجانبه بر بهره‌مندی از حقوق بشر انتخاب شد. این پژوهشگر پیش از انتخاب به عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل، در مورد تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ونزوئلا و تحریم عربستان علیه قطر فعالیت می‎کرد.

در کنار اهدافی که گزارشگر ویژه سازمان ملل از سفر به ایران دنبال می کند، این دیدار ابعاد و وجوه مثبتی دارد چرا که در سال‎های اخیر کشورمان به بهانه‌های واهی و در واقع با انگیزه‌های سیاسی به شکلی قابل ملاحظه هدف اقدام‌ها و تحریم‌های یکجانبه قرار گرفته است.

این سفر گامی موثر برای کشورمان در نمایاندن بیش از پیش آثار مخرب تحریم‌های یکجانبه آمریکا و غرب و احقاق حقوق مردم است.

ایران نیز به شکل مستند و مستدل پیامدهای تحریم‌های یکجانبه و ناقض حقوق بشری علیه خود را به نماینده سازمان ملل معرفی می‎کند.

اما سفر خانم دوهان به ایران به منظور بررسی آثار تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه مردم ایران با واکنش منفی و عصبانیت عناصر ضدانقلاب و ضدایرانی مستقر در کشورهای غربی همراه شده است؛ در واقع این عناصر که نفع خود را در اعمال هر چه بیشتر تحریم‌ها به مردم ایران می‌بینند و به نوعی کاسبان تحریم مردم ایران و کارگزاران تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ایرانیان هستند، از زمان اعلام خبر سفر خانم دوهان به ایران با دستپاچگی تمام در حال تخطئه این سفر هستند.

یکی از این عناصرضدایرانی که طی مدت اخیر نسبت به سفر خانم دوهان به ایران واکنش هیستریک نشان داده‌ شیرین عبادی است؛ نامبرده که از او با عنوان حامی حقوق تروریست‌ها یاد می‌شود، سالهاست در ظاهر به اسم دفاع از حقوق بشر و در اصل به عنوان یک عنصر سیاسی‌کار تحت حمایت‌های مالی کانون‌های مشخص غربی قرار دارد؛ این چهره ضدایرانی در نامه‌ای به میشل باشله، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل، خواهان آن شده که سفر آلنا دوهان، گزارشگر ویژه‌ در امور تحریم‌های یک‌جانبه به ایران لغو شود تا مبادا جهانیان نسبت به تروریسم اقتصادی اعمال شده از ناحیه اربابانش به مردم ایران آگاه شوند.

«دوهان»، قرار است روز ۲۸ اردیبهشت برای تشریح سفر به ایران نشستی خبری داشته باشد و سپس گزارش نهایی خود از این سفر را در شهریور و مهر ۱۴۰۱ در پنجاه و یکمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه می‎کند.

همین امر شیرین عبادی و همقطاران وی را به تکاپو انداخته است تا به هر طریق ممکن در سفر گزارشگر سازمان ملل به ایران سنگ‌اندازی کنند؛ آنها به عنوان پادوهای آمریکا از گزارش روشنگرانه احتمالی خانم دوهان در باب اقدامات ضدبشری واشنگتن و متحدانش علیه مردم ایران به هراس افتاده‌اند.  

به عبارت دیگر، شیرین عبادی که سابقه سیاهی در پیشبرد پروژه‌های غربی علیه منافع ملی ایرانیان دارد در جدیدترین پرده از وطن‌فروشی‌های خود، به عنوان یک مزدور از سوی آمریکا مأمور شده است تا مانع فشار سازمان ملل به واشنگتن به واسطه اعمال تحریم‌های لجام گسیخته و ضدانسانی علیه مردم ایران شود. 

شیرین عبادی که بارها خواستار تشدید تحریم‌ها علیه مردم ایران شده است در سیاهه اقدامات ضدایرانی خود سابقه حمایت از تروریست‌هایی نظیر گروهک منافقین و الاحوازیه را نیز دارا می‌باشد؛ تروریست‌هایی که دستانشان به خون پاک هزاران ایرانی آلوده است.

در خرداد 96 پس از عملیات کور تروریست‌های تکفیری در مجلس شورای اسلامی که به شهادت چندتن از هم وطنانمان انجامید، سپاه پاسداران مواضع تروریست‌های تکفیری در منطقه جنوب شرقی کشور را هدف قرار داد؛ در این زمان بود که شیرین عبادی که در برابر کشتار مردم بی‌گناه تهران در ۱۷ خرداد سال 96 و شهادت مظلومانه مرزبانان ایرانی بدست تکفیری‌ها طی سال‌های گذشته، سکوت پیشه کرده بود، به یکباره در مقام وکیل مدافع  تروریست‌های تکفیری ظاهر شد و برای به هلاکت رسیدن این تروریست‌ها در شبکه‌های رسانه‌ای غربی، آه و ناله سر داد! 

عبادی همچنین برای خوش خدمتی به غربی‌ها و دروغ پردازی و سیاه‌نمایی از وضعیت ایران بارها بدون استناد به مدرک و شواهدی تنها به طرح مسائل واهی بسنده کرده و برای ادعاها و اکاذیبش پیرامون وضعیت ایران تاکنون هیچ سندی را ارائه نکرده است.  

اما علاوه بر عناصری ضدایرانی نظیر شیرین عبادی، شبکه‌های رسانه‌ای ضدانقلاب نظیر «بی‌بی‌سی فارسی» و «اینترنشنال» نیز در مواجهه با سفر«آلنا دوهان» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امر بررسی آثار منفی اقدامات قهری یکجانبه به ایران به استیصال و هذیان گویی افتادند.

شبکه‌های رسانه‌ای مزبور که تحت حمایت مالی و لجستیکی دربار سعودی و کانون‌های صهیونیستی قرار دارند و عمده هدفشان تهدید امنیت روانی و فیزیکی مردم ایران است، طی سال‌های اخیر به بازوان اصلی عملیات روانی علیه مردم ایران تبدیل شده‌اند و در پمپاژ اخبار دروغ برای تسهیل اعمال تحریم‌ها علیه مردم ایران، اهتمامی تمام داشتند؛ به عنوان مثال مسئولان و دست‌اندرکارن تحریم ایران در هیئت حاکمه آمریکا برای توجیه تروریسم اقتصادی خود علیه مردم ایران و وضع تحریم‌هایی که دستیابی ایرانیان به دارو و مواد غذایی را مختل می‌کند از بنگاه‌های خبرپراکنی نظیر «بی‌بی‌سی فارسی» و «اینترنشنال» بهره می‌گیرند.

با نگاهی به مطالب منتشره در رسانه‌های ضدانقلاب از جمله «بی‌بی‌سی فارسی» و «اینترنشنال» خط خبری تخطئه سفر گزارشگر ویژه سازمان ملل در امر تحریم‌ها به ایران کاملاً مشهود است؛ گردانندگان این شبکه‌ها ترجیح داده‌اند با نادیده گرفتن تضییقات روا داشته شده به مردم ایران در اثر تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی آمریکا، این گزاره را برجسته کنند که سفر گزارشگر ویژه سازمان ملل در امر بررسی آثار منفی اقدامات قهری یکجانبه به ایران، در راستای یک پروژه تبلیغاتی است! آنها به کرّات اقدام به بزرگنمایی بیانیه ۱۱ سازمان به اصطلاح حقوق بشری علیه سفر خانم دوهان به ایران کردند و مدام به کارشناسان‌شان دیکته می‌کنند که سفر گزارشگر سازمان ملل به ایران و گزارش او از تاثیر تروریسم اقتصادی آمریکا علیه مردم ایران را بی‌ارزش جلوه دهند! 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *