رئیس کل دادگستری استان کرمان: اطلاع رسانی جامع، سریع و دقیق به مردم در حوزه قضایی الزامی است

13:13 - 17 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۵۵۰۰۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به صدور دستورالعمل اطلاع رسانی و ارتباطات رسانه ای در قوه قضاییه، گفت: کمیته های اطلاع رسانی در دستگاه های وابسته به قوه قضاییه در کرمان با محوریت روابط عمومی دادگستری استان باید شکل گرفته و به صورت فعال ایفای نقش کنند.

خبرگزاری میزان - یدالله موحد در نشست شورای قضایی استان کرمان با موضوع دستورالعمل اطلاع رسانی و ارتباطات رسانه ای در قوه قضاییه اظهار کرد: ساختار منسجمی برای کمیته اطلاع رسانی در قوه قضاییه و مراکز استان ها به منظور اطلاع رسانی صحیح، به موقع و جامع به مردم در حوزه های مختلف شکل گرفته است.

وی ضرورت فعالسازی کمیته های اطلاع رسانی در دستگاه های وابسته به قوه قضاییه در آستانه هفتم تیرماه سالروز شهادت شهید بهشتی و یاران ایشان را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: سیاست گزاری های کلی در این زمینه از سوی شورای عالی اطلاع رسانی قوه قضاییه انجام می شود و در استان ها باید بر مبنای اقتضائات موجود و براساس محورهای پیش بینی شده، حرکت کرد.

وی با اشاره به این مطلب که ورود به حوزه های رسانه ای و اطلاع رسانی باید بر مبنای چارچوب های تخصصی صورت گیرد، یادآور شد: فعال سازی کمیته های اطلاع رسانی، اجازه فعالیت را از رسانه های فاقد مجوزهای قانونی به ویژه در فضای مجازی گرفته و از بروز شایعات نیز جلوگیری می کند.

معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان نیز گفت: دستور العمل اطلاع رسانی و ارتباطات رسانه ای در قوه قضاییه به منظور جلوگیری از بروز شایعات و اطلاع رسانی لازم درباره موضوعات مختلف تدوین شده است تا از بروز شایعات درباره این دستگاه جلوگیری شود.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان  نیز گفت: در حوزه اطلاع رسانی و کار فرهنگی در دستگاه قضایی با چالش های جدی مواجه هستیم که باید شناسایی و رفع شوند.

محمدباقر اسلامی بر تامین اعتبارات مورد نیاز برای توسعه فعالیت های رسانه ای و آگاهی بخشی به جامعه تاکید کرد و گفت: بخشی از مشکلات موجود نیز در سطح استانی قابل رفع نبوده و باید به مقامات کشوری منعکس شوند تا تدابیر لازم برای رفع آنها اندیشیده شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *