رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ضرورت تشکیل مجلس علمای اسلام امری

9:17 - 17 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۵۴۹۵۲
مدیر حوزه های علمیه با اشاره به مسئله فلسطین گفت: سخن ما در مسئله فلسطین حرف رهبرمان حضرت آیت الله خامنه ای است؛ جمهوری اسلامی ایران در هر حال پشتیبان امت اسلام می باشد و امیدواریم به فضل الهی بزودی شاهد پیروزی مسلمانان فلسطین برای احیای کلمة الله باشیم.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه در دیدار سرپرست مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان گفت: حوزه های علمیه شیعی در کشور لبنان قطعاً در تاریخ اسلام و جهان دارای وجوه متمایزی هستند.

وی افزود: لبنان و حوزه های علمیه آن در شرایط و زمانه مهم و حساسی هستند.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه قم در ادوار اخیر دارای تطورات و پیشرفت های مختلفی بوده است.

وی حوزه علمیه قم را تولید کننده صدها هزار کتاب در دهه های گذشته دانست و گفت: حوزه علمیه قم در زمینه علوم انسانی اسلامی پیشگام بوده و بیش از ۱۰۰ مجله علمی پژوهشی را داراست.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: حوزه علمیه قم دارای بیش از هزار مدرسه، دانشگاه، شعبه و مؤسسه مختلف در داخل و خارج از ایران است.

وی با اشاره به خدمات حوزه علمیه قم به نظام جمهوری اسلامی ایران افزود: این حوزه در عین توجه به میراث گذشته خود به دنبال تولید علم و پاسخگویی به نیازهای روز جامعه اسلامی است.

آیت الله اعرافی بیان داشت: ما بر اساس تحقیقاتمان بیش از ۵۰ باب فقهی مرتبط با نیازهای روز استخراج کرده ایم و برای آن ها کرسی های درس خارج نیز در حال راه اندازی هستند.

وی گفت: رشته های مختلفی در عرصه های علوم عقلی و فقه مقارن تعریف نموده ایم تا جوانان جویای علم بتوانند با تفکر فلسفی و عقلی به استدلالات فقهی بپردازند؛ این عرصه ها بین ۵۰ تا ۱۰۰ رشته تحصیلی را شامل می شوند.

مدیر حوزه های علمیه اظهار کرد: حوزه علمیه قم علمای بزرگی همچون شهید صدر و شهید مطهری را تحویل جامعه اسلامی داده است؛ این حوزه در زمینه علوم انسانی و اجتماعی دغدغه دارد.

وی با تأکید بر لزوم تدریس تخصص های گوناگون عرصه تفسیر قرآن کریم عنوان داشت: در زمینه علوم قرآنی و تفسیر رشته های متنوعی در حوزه علمیه قم تعریف شده است تا به تربیت متخصصین مختلفی در این عرصه بپردازد.

آیت الله اعرافی گفت: تشکیل مجلس علمای اسلام امری لازم و شدنی است؛ این موضوع را من در مکاتبات مختلف و در مجلات مختلف مطرح کرده ام.

وی با اشاره به مسئله فلسطین تصریح کرد: حرف ما در مسئله فلسطین حرف رهبرمان حضرت آیت الله خامنه ای است؛ جمهوری اسلامی ایران در هر حال پشتیبان امت اسلام می باشد و امیدواریم به فضل الهی بزودی شاهد پیروزی مسلمانان فلسطین برای احیای کلمة الله باشیم.

بیشتر بخوانید:

رئیس جمهور: انسجام و وحدت در عراق همواره مورد تأکید جمهوری اسلامی ایران است

انتهای پیام/


برچسب ها: حوزه علمیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *