رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

واکنش‎ها به عملیات استشهادی مبارزان فلسطینی در شرق تل آویو

9:13 - 16 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۵۴۱۷۳
واکنش‎ها به عملیات استشهادی مبارزان فلسطینی در شرق تل آویو ادامه دارد.

خبرگزاری میزان - «عبداللطیف قانوع»، سخنگوی جنبش حماس در واکنش به عملیات استشهادی در منطقه «العاد» در تل آویو گفت که مجددا شاهد عملیاتی قهرمانانه هستیم که ضربه محکم و سختی به دشمن صهیونیستی و نهادهای امنیتی آن در چارچوب پاسخ به جنایات و تعرضات شهرک‌نشینان اشغالگر به مسجد الاقصی وارد کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «قانوع»، تاکید کرد که ملت فلسطین به مبارزه و دفاع از مسجد الاقصی با تمام ابزارهای ممکن ادامه می‌دهد و به اشغالگران صهیونیست در هر کجا که باشند، ضرباتی سخت وارد خواهد کرد.

وی گفت که دشمن صهیونیستی تاوان جنایات خود و سیاست‌های نژادپرستانه‌اش علیه ملت فلسطین را پس می‌دهد و این ملت تا برچیدن کامل اشغالگری لحظه‌ای دست از مبارزه نمی‌کشد.

سخنگوی حماس تاکید کرد که عملیات تل آویو بخشی از خشم مردمی فلسطینیان در واکنش به تجاوزات و جنایات علیه مقدسات فلسطین به ویژه مسجد الاقصی است.

به گفته وی، «عملیات العاد»، اجرای عملی هشدارهای مقاومت است که اعلام کرده بود مسجد الاقصی خط قرمز است.

در همین حال جنبش جهاد اسلامی عملیات «العاد» پس از تعرض ارتش و شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست به مسجد الاقصی، پیروزی بزرگی برای این مسجد است.

کمیته‌های مقاومت فلسطین ضمن تبریک عملیات استشهادی در منطقه «العاد» در تل آویو، تاکید کرد که این عملیات ضعف و ناتوانی دشمن صهیونیستی را ثابت کرد.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز اعلام کرد که عملیات استشهادی تل آویو، پاسخی از جانب ملت و مقاومت فلسطین به حملات صهیونیست‌ها علیه مسجد الاقصی و تلاش برای یهودی‌سازی قدس است.

از سوی دیگر رئیس کنست رژیم صهیونیستی در واکنش به این عملیات استشهادی گفت که شادی روز به اصطلاح استقلال (اشغال فلسطین) به یک روز هولناک و غم‌انگیز تبدیل شد و این نشان دهنده بهای زندگی در این سرزمین است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که توماس نیدز سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی در واکنش به عملیاتدر شرق تل آویو گفته است پایانی فاجعه‌بار برای به اصطلاح «عید استقلال» بود.

همچنین «فوزی برهوم»، یکی دیگر از سخنگویان حماس، گفت که عملیات «العاد»، اقدامی شجاعانه و قهرمانانه و پاسخی طبیعی به جنایات اشغالگران اسرائیلی علیه مسجد الاقصی است.

اورژانس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بر اثر عملیات استشهادی پنج شنبه شب در شرق تل آویو، ۳ نفربه هلاکت رسیده و دستکم ۳ نفر دیگر نیز مجروح شدند.

پس از عملیات استشهادی «العاد»، «بنی گانتز» و «آویو کوخاوی»، وزیر جنگ و رئیس ستاد کل ارتش صهیونیستی، جلسه‌ای را برای برآورد اوضاع برگزار کرده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *