نگه‌داری: ارمغانی بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی بسکتبال است/ نیمکت ذوب آهن ضعیف‌تر از شهرداری گرگان بود

8:46 - 17 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۵۱۴۰۰
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
کارشناس بسکتبال ایران گفت: اگر نگاه فدراسیون بسکتبال به آینده است باید فردی مانند ارمغانی را انتخاب کند، اما اگر نگاه فدراسیون فقط به نتیجه‌گرایی است، ترومن می‌تواند گزینه خوبی باشد.

حسن نگه‌داری در گفت‌وگو با میزان، درباره قهرمانی تیم شهرداری گرگان در لیگ برتر بسکتبال برای دومین دوره متوالی، اظهار داشت: یکی از مهمترین مسائل در مباحث ورزشی موضوع Back to Back که مفهوم از این عبارت حفظ افتخارات و قهرمانی‌های قبلی است. این که یک تیم بتواند از عنوان قهرمانی خود دفاع کند نشان دهنده عمکلرد درخشان یک تیم در طول چند سال است که در نوع خود ارزشمند است. شهرداری گرگان در حالی در این فصل عنوان قهرمانی را از آن خود کرد که در طول رقابت‌ها متحمل چند باخت شده بود و هیچ تیمی بدون باخت نبود، که این موضوع نشان دهنده رقابت نزدیک و فشردگی بازی‌هاست. این درحالیست که فصل قبل گرگانی‌ها بدون باخت قهرمان لیگ شدند.

وی با تاکید بر تاثیرگذاری فوق‌العاده پری پِتی در قهرمانی شهرداری گرگان، گفت: یکی از نکاتی که باعث شد بازی‌ها در این فصل از دور گروهی تا فینال جذاب و باکیفیت دنبال شود، حضور بازیکنان خارجی از ابتدای فصل در ترکیب تیم‌ها بود. پری پِتی هم چند سالیست در ایران بازی می‌کند و همین مسئله باعث شده به خوبی داوران ایرانی را درک کند و شناخت خوبی از احساسات بازیکنان، مربیان و حتی هواداران داشته باشد. در این دو سال پِتی نمایش درخشانی برای گرگانی‌ها داشته و بیشترین نقش را در قهرمانی شهرداری گرگان ایفا کرده است.

این کارشناس بسکتبال با تمجید از عملکرد ذوب آهن در این فصل و حضورشان در فینال، خاطرنشان کرد: راهیابی ذوب آهن به فینال ارزشمند بود، چرا که این تیم بدون در اختیار داشتن حتی یک بازیکن خارجی به دیدار پایانی رسید و باید از از بابت به کادر فنی این تیم تبریک گفت. هر دو تیم در فینال پایاپای بازی کردند و تنها در یک بازی گرگانی‌ها با اختلاف برنده شدند. 40 درصد تیم اصلی گرگان را بازیکنان خارجی تشکیل می‌دهند و همین خارجی‌ها بودند که بازی را به سود گرگان تمام کردند. از سوی دیگر نیمکت ذوب آهن ضعیف‌تر از شهرداری گرگان بود و بارها دیدیم زمانی که بازیکنان اصلی این تیم بیرون می‌آمدند، اختلاف بیشتر می‌شد.

نگه‌داری درباره اینکه آیا از این لیگ می‌توان انتظار یک تیم ملی قدرتمند را داشت، خاطرنشان کرد: در ابتدا باید تاکید کنم که بسکتبال ایران در حال حاضر در یک دوره گذار قرار دارد و در حال پوست اندازی است. قطعا هر تغییر و تحولی تاوان دارد و برای بازگشت به شرایط ایده‌آل به زمان نیاز است. اگر بخواهم واقعیت را بگویم قطعا با چنین بازیکنانی که در لیگ حضور دارند نمی‌توانیم مقابل تیم‌هایی مانند استرالیا، نیوزیلند یا حتی چین رقابت کنیم. این جوانان نیاز به زمان و همچنین مسابقه دارند تا مهارت و هماهنگی خود را افزایش دهند. به نظرم بهتر است در رقابت‌هایی مانند جام ویلیام جونز به بازیکنان جوانان میدان دهیم تا هر چه زودتر به مرز پختگی برسند.

وی در واکنش به شایعاتی در مورد انتخاب سعید ارمغانی به عنوان سرمربی جدی تیم ملی بسکتبال، گفت: ارمغانی از دوستان خوب و قدیمی من است و با شناختی که از وی دارم، در کار فنی بی‌نظیر است. ارمغانی هم بازیکن شایسته‌ای بود و هم این که به عنوان لژیونر در اروپا بازی کرده است. برخی مدعی این هستند که ارمغانی فقط کار پایه انجام داده و نمی‌تواند از پس تیم ملی بربیاید، اما در پاسخ به این اظهارات باید بگویم که مشکل اصلی بسکتبال ایران در حال حاضر موضوعات مهارتی و پایه‌ای است و ارمغانی بهترین گزینه است. به نظرم اگر نگاه فدراسیون بسکتبال به آینده است باید فردی مانند ارمغانی را انتخاب کند، اما اگر نگاه فدراسیون فقط به نتیجه‌گرایی است، ترومن می‌تواند گزینه خوبی باشد. قطعا برای ارمغانی انگیزه مالی در قبول سرمربیگیری تیم ملی اهمیت نخواهد داشت، اما برای ترومن مهمترین انگیزه مسائل مالی خواهد بود و سپس موضوعات دیگر.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *