دریافت کپی مدارک در امور اداری تا پایان سال حذف می‌شود

10:15 - 25 ارديبهشت 1397
کد خبر: ۴۱۹۶۲۱
دسته بندی: سیاست ، عمومی
رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک وزارت کشور با اشاره به حذف دریافت کپی شناسنامه و کارت ملی در انجام کارهای اداری از بعد از عید فطر در سراسر کشور گفت: بنا داریم دریافت کپی سایر مدارک ازسوی دستگاه‌های مختلف را برای انجام عملیات اداری تا پایان سال، حذف کنیم.
شجاعانامیر شجاعان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به حذف دریافت کپی شناسنامه و کارت ملی در انجام کارهای اداری از بعد از عید فطر در سراسر کشور گفت: بنا داریم دریافت کپی سایر مدارک ازسوی دستگاه‌های مختلف برای انجام عملیات اداری را تا پایان سال، حذف کنیم.
 
وی افزود: مدارکی از جمله کپی مدرک تحصیلی، کارت پایان خدمت، گواهینامه شامل این اقدام می‎شوند.

شجاعان عنوان کرد: با استفاده از سامانه احراز هویت بر خط، متصدیان دستگاه‌ها را به پایگاه‌های مربوطه‌شان متصل می‌کنیم تا اطلاعات لازم از مراجعه کنندگان را دریافت کنند و با این روش، بحث جعل از بین می‌رود و همچنین دریافت کپی از مردم نیز از بین می‌رود و در مصرف کاغذ صرفه جویی می‌شود.

رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک وزارت کشور تاکید کرد: با ارائه خدمات سامانه احراز هویت برخط کار‌های اداری خیلی آسان می‌شود و بانک اطلاعات قوی و کاملی هم تشکیل می‌شود.

شجاعان تصریح کرد: استفاده از کارت ملی هوشمند نیز یکی از اقدامات در راستای توسعه دولت الکترونیک است که با دو ویژگی و هدف خاص پیگیری می‌شود. یکی اینکه کنترل بایومتریک و اثر انگشت افراد را کنترل کنیم و مطمئن شویم خدمتی که ارائه می‌شود به خود آن فردی است که مراجعه کرده است و دوم امضای دیجیتال افراد نیز در این کارت‌ها مدنظر است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *