رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مخالف هرگونه ایجاد پایتخت جایگزین برای ملت فلسطین هستیم

11:56 - 26 دی 1396
کد خبر: ۳۸۷۵۳۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس مجلس لبنان گفت: ما مخالف هرگونه ایجاد پایتخت جایگزین برای ملت فلسطین هستیم و باید به ملت فلسطین برای بازسازی تشکیلاتشان کمک کنیم تا بتوانند در تمامی عرصه ها به نحوه احسن گام بردارند.

مخالف هرگونه ایجاد پایتخت جایگزین برای ملت فلسطین هستیمبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، «نبیه بری» در سیزدهمین کنفرانس محالس کشورهای اسلامی گفت: کشور جمهوری اسلامی ایران همواره در حمایت از فلسطین و حمایت از مسائل بشردوستانه در صحنه نخست قرار داشته است. ایران در دفاع از مسائل انسانی و سیاسی این کشور همواره نقش مهمی داشته و همچنین در حمایت از کشور لبنان در مبارزه با اسرائیل تشکر می کنم.

وی ادامه داد: در کنفرانس فلسطین که در تهران برگزار شد یعنی کمتر از یک سال پیش، در مورد تغییر پایتخت رژیم صهیونیستی صحبت شد و به یاد می‌آورم که کشور ایران مواضع بسیار محکمی در مقابل این موضع آمریکا اتخاذ کرد.

نماینده مجلس لبنان تاکید کرد: ایران در آن کنفرانس اعلام کرد که قدس پایتخت فلسطین است و این مسئله یکی از مهمترین مسائلی بود که در آن کنفرانس مطرح شد. صهیونیست ها به دنبال یهودی سازی قدس هستند آنها کار شهرک سازی در اسرائیل را ادامه می دهند و تلاش می‌کنند که مسجد الاقصی را آلوده کنند و به دنبال تقسیم زمانی و مکانی قدس شریف هستند.

رئیس مجلس لبنان با بیان اینکه صهیونیست ها به دنبال حفاری‌ در سرزمین مقدس مسجد الاقصی هستند افزود: صهیونیست ها تلاش می‌کنند که ساکنین عرب خود را کاملا بی هویت کنند و آنها را به طور اجباری به مکانهای مختلف کوچ دهند. همچنین بنده به یاد دارم که به بهانه برگزاری کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در سالهای گذشته که درتهران برگزار شد یکی از سخنرانان این تهدید را به همه گوشزد کرد اما هیچ کس به این هشدارها آنگونه که باید و شاید گوش نداد. 

وی افزود: متاسفانه شاهد بحث و جدل میان کشورهای عربی درباره قدس هستیم. ما همه روزه می بینیم که دامنه این اختلافات شدید تر می شود و متاسفانه فقط به صدور بیانیه و همچنین و دوره محکومیت ها بسنده می کنیم و اینگونه وقت را هدر می‌دهیم.

وی با بیان اینکه ما هدف اصلی را فراموش کرده ایم تاکید کرد: نزدیک است که ما همه چیز را از دست بدهیم مایلم عرض کنم که تاکنون همه نقشه های اسرائیل به شکست انجامیده است و مقاومت بوده که پیروز شده است و اگر اراده کنیم حتماً پیروز خواهیم شد. 

نبیه بری با بیان اینکه آمریکا حامی اصلی اسرائیل است، بیان داشت: ما نباید در قبال این چالش ها فقط دعا کنیم و از خدا بخواهیم که ما را موفق کند بلکه باید اقدامات عملی را خودمان انجام دهیم. من از همه عزیزان می خواهم که مذاکرات عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را هرچه سریعتر متوقف کنند و شهرک‌سازی‌های صهیونیستی را در اراضی مقدس فلسطین تحریم کنیم. همچنین ما باید از دولت‌هایمان بخواهیم که موضع آشکاری در قبال شناسایی قدس به عنوان پایتخت ابدی فلسطین اتخاذ کنند و مهمتر از همه اینکه ما باید از مقاومت همه جانبه و همه اشکال خود حمایت کنیم و این مقاومت تا تحقق حقوق حقه ملت فلسطین ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: ما نباید در کارهای خودمان در جا بزنیم. ما مخالف هرگونه ایجاد پایتخت جایگزین برای ملت فلسطین هستیم و باید به ملت فلسطین برای بازسازی تشکیلاتشان کمک کنیم تا بتوانند در تمامی عرصه ها به نحوه احسن گام بردارند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *