نمایندگان از پاسخ‌های وزیر رفاه درباره اشباع بازار کار توسط اتباع بیگانه قانع نشدند

12:15 - 12 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۴۶۲۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نمایندگان مجلس از توضیحات وزیر «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» درباره اشباع بازار کار و مشاغل مختلف توسط اتباع بیگانه قانع نشدند.

نمایندگان از پاسخ های وزیر رفاه درباره اشباع بازار کار توسط اتباع بیگانه قانع نشدندبه گزارش گروه سیاسی ، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 12 مهرماه) مجلس شورای اسلامی با 126 رأی موافق، 64 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 213 نماینده حاضر در جلسه از پاسخ علی ربیعی وزیر  تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با سوال حاجی دلیگانی پیرامون اشباع بازار کار توسط اتباع بیگانه قانع نشدند.

گفتنی است زهرا ساعی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در توضیح بررسی سوال حاجی دلیگانی از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این کمیسیون گفت: سوال محور بازار کار و فرصت های شغلی در اختیار اتباع بیگانه مطرح و در دستورکار کمیسیون با حضور طرفین قرار گرفت.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سوال کننده در کمیسیون به بیان مشکلات بازار کار اشباع شده توسط اتباع بیگانه اشاره کرد و گفت که چرخه اقتصادی خانوارها در معرض خطر است لذا ساماندهی شایسته در راستای منافع کارگران داخلی را از اقدامات ضروری این وزارتخانه برشمرد.

وی ادامه داد: حاجی دلیگانی از عزم جوانان جویای کار برای فرصت های شغلی مختلف نیز خبر داد و بر رفع موانع توسط وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد.

ساعی یادآور شد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ایراد پاسخ به سوال این نماینده اقدامات انجام شده از جمله بازرسی ها و شناسایی متخلفان را یادآور شد و ورود چندین هزار نفری اتباع بیگانه به کشور را خارج از وظیفه این وزارتخانه دانست.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: آقای ربیعی بر وجود این مشکل بیش از 20 سال در کمیسیون اشاره کرد و یادآور شد عزم جدی برای رفع این مشکل دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *