رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مخالفت کره جنوبی با استقرار تسلیحات هسته ای در این کشور

3:09 - 24 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۸۸۳۳
رئیس جمهوری کره جنوبی با استقرار تسلیحات هسته ای در این کشور برای مقابله با تهدید همسایه شمالی مخالفت کرد.

مخالفت کره جنوبی با استقرار تسلیحات هسته ای در این کشوربه گزارش گروه بین‌‍‌الملل ،  مون جائه این رئیس جمهوری کره جنوبی در گفت و گو با شبکه خبری سی ان ان با استقرار تسلیحات هسته ای در کشورش برای مقابله با تهدید همسایه شمالی مخالفت کرد.


وی گفت: موافق نیستم که کره جنوبی برای مقابله با تهدید هسته ای پیونگ یانگ نیاز به استقرار تسلیحات هسته ای متعلق به خود و یا تسلیحات هسته ای تاکتیکی داشته باشد.


رئیس جمهوری کره جنوبی در عین حال تصریح کرد: کره جنوبی باید برابر پیشرفت هسته ای کره شمالی، توانایی های نظامی خود را گسترش دهد.


وزارت دفاع کره جنوبی پیشتر پیشنهاد کرده بود که برای بازدارندگی تهدیدهای پیونگ یانگ، تسلیحات هسته ای تاکتیکی آمریکا مجددا در این کشور مستقر شود.


رئیس جمهوری کره جنوبی افزود: اینکه به کره شمالی با داشتن تسلیحات هسته ای خودمان پاسخ دهیم، کمکی به حفظ صلح در شبه جزیره کره نخواهد کرد و منجر به رقابت تسلیحات در جنوب شرق آسیا خواهد شد.

بنابراین گزارش، کره شمالی روز یکشنبه هفته گذشته در ششمین آزمایش هسته ای خود، یک بمب هیدروژنی را آزمایش کرد که به گفته کارشناسان 16 برابر قوی تر از بمب هیروشیما است.


درپی این اقدام، شورای امنیت سازمان ملل دوشنبه این هفته به اتفاق آرا قطعنامه ای را علیه کره شمالی تصویب کرد که بر اساس آن حدود 75 درصد از واردات گاز و 55 درصد از واردات بنزین به کره شمالی قطع می شود.

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *