شوق هنرمندان گرافیست برای حضور در نمایشگاه شهید حججی/انیمشین جذاب هالیوود به فیلم تبدیل می‌شود+عکس

16:45 - 15 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۶۵۵۴
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
پانزدهمین روز از شهریور ماه 96 با اخبار و حاشیه های فراوانی در زمینه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به برپایی نمایشگاه پوستر شهید حججی در حوزه هنری اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، پانزدهمین روز از شهریور ماه 96 با اخبار و حاشیه های فراوانی در زمینه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به برپایی نمایشگاه پوستر شهید حججی در حوزه هنری اشاره کرد.

گفت‌وگو با حمیدرضا پگاه و جویا شدن از آخرین فعالیت‌های وی از جمله بازی در سریال گیله وا از دیگر اخبار مهم در بخش سینما، تئاتر و تلویزیون بود.

بازسازی نسخه دیگری از انیمیشن جذاب سرود کریسمس این بار در نمونه انسانی و فیلم سینمایی یکی از پرمخاطب‌ترین خبرهای سینمای هالیوود طی روز جاری بود.

مترو تهران میزبان نمایشگاه پوستر شهید حججی خواهد بود/ کتاب جدید چهره سال هنر انقلاب به زودی منتشر می‌شود

مسعود شجاعی طباطبایی کاریکاتوریست مطرح کشور و چهره سال هنر انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درخصوص برگزاری نمایشگاه شهید محسن حججی در حوزه هنری گفت: این نمایشگاه با نام "شهید محسن حججی" از دیروز در حوزه هنری افتتاح گردیده و آثار بسیار فاخری در قالب 45 پوستر با مضمون این شهید بزرگوار طی روزهای آتی به نمایش در خواهد آمد.

چهره سال هنر انقلاب اسلامی

وی درباره تغییر در زمان برگزاری این نمایشگاه تصریح کرد: ما منتظر بودیم که در مراسم تشییع پیکر شهید حججی پوسترها را در تیراژ بالا منتشر کرده و در اختیار مردم قرار دهیم اما به دلیل تعویق در این مراسم این نمایشگاه کمی با تغییر در زمان و به این صورت برگزار شد.

چهره سال هنر انقلاب اسلامی در سال 96 در همین راستا ادامه داد: طی روزهای آینده این آثار به تمام مراکز استان‌ها ارائه شده تا همزمان با این نمایشگاه شاهد نمایشگاه‌های استانی هم باشیم. البته با مترو تهران هم صحبت‌هایی شده و به احتمال فراوان این نمایشگاه در مترو نیز گشایش خواهد یافت.

ّبرای مشاهده ادامه این گفت‌وگو اینجا کلیک کنید.

بسته فرهنگی میزان

شخصیت بزرگوار امام هادی(ع) نگارنده اساسنامه شیعه است/ حضرت عبدالعظیم حسنی سفیر امام هادی(ع) در ایران هستند

ابراهیم بهاری کارشناس ارشد علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: وجود مبارک "امام هادی(ع)" که به تعبیری، شخصیت بزرگوار ایشان نگارنده اساسنامه شیعه است و تفکرات وی و سیره آن بزرگوار به عنوان اساس دین شیعه است و در زیارت ایشان یعنی زیارت جامعه کبیره در ماه ذی الحجه بر ما ارزانی شده است.

وی ادامه داد: مجموعه دوره زندگی "امام هادی(ع)" را به چند قسمت می توان تقسیم کرد، دوره‌ای که با وجود مبارک "امام جواد(ع)" بودند سپس دوره ای که به امامت رسیدند همچنین دوره‌ای که در دوره امامتشان با اختناق و سختگیری ها و فشارهای بی حد متوکل عباسی رو به رو بودند.

این کارشناس تصریح کرد: سفارشات موکدی و تاکیدات بسیار بسیار مهمی را راجع به زیارت امام معصوم بالاخص زیارت سید الشهدا (ع) برای ما بیان کرده از جمله اینکه این در تاریخ مشهور است که وجود مبارک امام کسالتی داشته است و سوال کرد آیا کسی هست خودش رو به کربلا برساند؟ اطرافیان ایشان عرض کردند آقا برای چه می پرسید؟ ایشان فرمودند که برود در زیر قبه سید الشهدا (ع) برای شفای من دعا بکند.اطرافیان گفتند که آقا شما خودتات امام هستید و خودتان می توانید دعا کنید ،امام بزرگوار فرمودند خدا اجابت دعا را زیر قبه سید الشهدا (ع) قرار داده.

ّبرای مشاهده ادامه این گفت‌وگو اینجا کلیک کنید.

هیچ صحبتی برای عاشقانه 3 با من نشده است/پیشنهاد خوب نشود در سینما بازی نمی‌کنم

حمیدرضا پگاه بازیگر سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درخصوص آخرین فعالیت خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر فیلمبرداری سریال "گیله وا" به کارگردانی "اردلان عاشوری" را پشت سر می‌گذارم و تمام تمرکزم را صرف بازی در این مجموعه کرده‌ام.

حمیدرضا پگاه

وی در همین راستا ادامه داد: با گروه حرفه‌ای و بازیگران خوبی همراه هستم و با عزیزانی همچون بهروز شعیبی، ستاره اسکندری، امیرحسین صدیق و مهران رجبی همبازی هستم. این سریال به امید خدا تا پایان شهریور ماه تولیدش به پایان رسیده و به زودی پخش می‌شود.

بازیگر سریال "عاشقانه" با اشاره به روایت جذاب این سریال در مورد شخصیت خود تاکید کرد: کار فضایی تاریخی داشته اما بیشتر داستان در بستری خانوادگی روایت می‌شود. من در سریال "گیله‌وا" نقش یکی از هم رزمان میرزا کوچک خان جنگلی را ایفا می‌کنم اما هیچگونه لهجه گیلانی در شخصیتی که بازی می‌کنم وجود ندارد.

ّبرای مشاهده ادامه این گفت‌وگو اینجا کلیک کنید.

دوران امامت امام هادی(ع) یکی از دوران‌های پرنور شیعیان بود/ دعای جامعه کبیره یادگار امام(ع)

حجت الاسلام والمسلمین علی ثمری کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: دوران امامت حضرت امام هادی (ع) یکی از دوران‌های پرنور و زیبای درخشش شیعیان می‌باشد ضمن تبریک ولادت این امام (ع) به حضرت ولیعصر (عج) و همه دلدادگان مکتب آل‌الله بایستی میراث گرانبهایی را که در دفاع از آرمان‌های تشیع و سازماندهی نیروهای شیعه در زمان "امام هادی(ع)" شکل گرفته، امروز محترم بشماریم و به پاس گرامیداشت آن امام همام اهداف عالیه‌ای را که آن بزرگوار دنبال می‌کردند را مدنظر داشته باشیم.

وی در خصوص اعمال روز ولادت امام هادی(ع) افزود: زیارت شریف "جامعه کبیره" که یادگاری از "امام هادی(ع)" می‌باشد، در دعای "جامعه کبیره" اوج اختناق امام هادی(ع)، راه و رسم بندگی حق در سایه‌سار امامت قرار دادند و امام که به عنوان الگو هستند و به تعبیر و مصداق مادر بزرگوارشان حضرت صدیقه طاهره امام هادی(ع) مصداق کعبه هستند و همه باید اطراف او بچرخند و او را طواف کنند امام و امامت و ولایت را به گونه‌ای که مورد توجه ائمه خدا و حضرت هادی (ع) بوده به آن معرفت پیدا کنیم و در این راستا قدم برداریم.

ّبرای مشاهده ادامه این گفت‌وگو اینجا کلیک کنید.

دیدار با مردی که کریسمس را دعوت کرد/بازگشت دوباره اسکروچر+عکس

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، فیلم سینمایی "مردی که کریسمس را دعوت کرد" به کارگردانی بارات نالوری 22 نوامبر 2018 اکران بین‌المللی خود را در سینماهای امریکای شمالی آغاز خواهد کرد.

سرود کریسمس

این فیلم برداشتی متفاوت از رمان معروف سرود کریسمس است. در این فیلم شخصیت اصلی پیرمردی خسیس و دنیادوست به اسکروچر است که به شدت منفور است. وی در شب کریسمس با موجوداتی عجیب روبرو می‌شود و همین عاملی شده تا شخصیتش دچار تحول شود.

ّبرای مشاهده ادامه این گفت‌وگو اینجا کلیک کنید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *