آغاز روند رای اعتماد به وزرای پیشنهادی از ۲۴ مرداد/ معرفی وزیر پیشنهادی علوم به‌زودی

15:14 - 17 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۶۹۷۳
دسته بندی: سیاست ، عمومی
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: انشالله هفته آینده و از روز سه‌شنبه وارد رسیدگی به رای اعتماد وزاری پیشنهادی دولت دوازدهم در مجلس خواهیم شد.

امیریبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهور امروز در نشست خبری با اشاره به تحلیف و تنفیذ رئیس جمهور گفت: بحث ارائه فهرست وزاری پیشنهای براساس ایین نامه داخلی مجلس بعد از مراسم تحلیف انجام شد.

وی افزود: انشالله هفته آینده و از روز سه‌شنبه وارد رسیدگی به رای اعتماد وزاری پیشنهادی دولت دوازدهم در مجلس خواهیم شد.

امیری در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا دولت در صورت عدم رای اعتماد به وزاری پیشنهادی گزینه‌های جایگزین دارد و یا خیر؟ تصریح کرد: یکی از شاخصه‌های آقای رییس جمهور در انتخاب وزرا برآورد نگاه مجلس به وزاری پیشنهادی بوده است که بنده پیش بینی می‌کنم آقایانی که به مجلس پیشنهاد شده‌اند با رای بالایی بتوانند نظر نمایندگان را کسب کنند.

معاون پارلمانی رییس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی براینکه گزینه وزیر علوم چه زمانی به مجلس معرفی می‌شود،گفت:این یک موضوع حقوقی است و برخی از نمایندگان هم در این رابطه سوالاتی داشتند ‌لذا رییس جمهور براساس آیین‌نامه داخلی مجلس دو هفته زمان برای انتخاب گزینه وزارت علوم دارند تا لیست اعضای کابینه تکمیل شود.

وی خاطرنشان کرد : انشالله گزینه وزارت علوم تا روزهای آینده به مجلس ارائه خواهد شد.

معاون پارلمانی رییس جمهور در پاسخ به سوالی درباره هرگونه لابی‌گری و رایزنی با مجلس در انتخاب وزرا به مجلس و عدم حضور وزیر زن در کابینه گفت : رییس‌جمهور پیشتر اذعان داشتند که در انتخاب اعضای کابینه با بزرگان سیاسی کشور مشورت داشته اند و البته رییس جمهور در همین رابطه با سه فراکسیون سیاسی مجلس هم دیدار کرد.

امیری خاطرنشان کرد : همچنین فراکسیون زنان مجلس هم پیشنهاداتی به رییس جمهور داشتند که به رییس جمهور ارائه شد نهایتا باید گفت که رییس جمهور طبق بررسی ها تصمیم به انتخاب فهرست فعلی کابینه گرفتند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *