رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آتش‌بس در جنوب‌غربی سوریه به خاطر ترس اسرائیل از ایران لغو نخواهد شد

8:58 - 27 تير 1396
کد خبر: ۳۲۹۹۰۵
نماینده ارشد پارلمان روسیه نسبت به اعتراض نخست‌وزیر رژیم صهینونیستی به توافق آتش‌بس در جنوب‌غربی سوریه در اظهارنظری تند واکنش نشان داد.

نماینده روسیهبه گزارش گروه بین‌الملل ، یکی از نمایندگان ارشد پارلمان روسیه در واکنش به اعتراض نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اظهار کرد: آمریکا و روسیه نمی‌توانند توافق آتش‌بس خود را در جنوب‌غربی روسیه را به خاطر ترس‌های اسرائیل لغو کنند.

کنستانتیف کاساچف رئیس کمیته امور بین‌الملل شورای فدراسیون (سنا) روسیه در صفحه فیسبوک خود در واکنش به اعتراض نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به توافق آتش‌بس در جنوب‌غربی سوریه نوشت: انگیزه‌های اسرائیل از این اعتراض پنهان نیست، اسرائیل از تقویت موقعیت ایران در منطقه ترس دارد، اما ما نمی‌نوانیم به خاطر ترس اسرائیل این توافق را لغو کنیم.

وی در این‌باره تصریح کرد: آشکار است که تقویت موقعیت ایران در منطقه امکانات اسرائیل را برای اقدامات ضد دولت سوریه را به شدت کاهش می‌دهد، اما هیچ‌کس این آتش‌بس مهم در جنوب‌غربی سوریه که امیدها را برای حل‌وفصل بحران سوریه افزایش داده صرفا به خاطر حدس‌وگمان‌های اسرائیل درباره حضور ایران در سوریه و یا اهداف احتمالی تهران لغو نخواهد کرد.

این مقام ارشد دولت روسیه همچنین تأکید کرد که ایران بازیگری مهم در تحولات خاورمیانه است و تاکنون نقش مثبتی در بعد نظامی و دیپلماتیک در حل بحران سوریه داشته است.

ولادمیر پوتین و دونالد ترامپ در 7 جولای در حاشیه نشست سران گروه بیست در هامبورگ آلمان توافق کردند مناطق جنوب‌غربی سوریه را جزء مناطق کاهش‌ تنش قرار دهند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *