رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

توافق با عربستانی‌ها برای رفع دغدغه‌های مردم و مسئولان در انجام مراسم حج

15:12 - 19 تير 1396
کد خبر: ۳۲۷۳۸۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نائب‌رئیس کمیسیون اصل نودمجلس گفت: جلسه‌ای درکمیسیون اصل‌نود در این‌باره داشتیم و نقطه نظرات نمایندگان دستگاه‌های ذیربط را شنیدیم، توافقاتی با عربستانی‌ها شده و آن‌ها تعهداتی داده اند تا دغدغه‌های مردم ومسئولان رابرطرف کنند.

حجفرهاد تجری در گفت‌وگو با خبرنگارگروه سیاسی درباره تامین امنیت زائران حج بیان کرد: اعزام زائران به سفرحج تصمیم نظام است و مربوط به یک دستگاه خاص نیست، تمام دستگاه‌های مسئول در کشور نظرشان بروی اعزام زائران بوده است.

وی ادامه داد: همه باید دست به دست هم دهیم تا این سفر معنوی با حفظ عزت و احترام زائران کشور انجام شود.

نماینده قصرشیرین درمجلس عنوان‌کرد:جلسه‌ای درکمیسیون اصل‌نود در این‌باره داشتیم و نقطه نظرات نمایندگان دستگاه‌های ذیربط را شنیدیم، توافقاتی با عربستانی‌ها شده و آن‌ها تعهداتی داده اند تا دغدغه‌های مردم ومسئولان را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه حوادث غیرمترقبه قابل پیش بینی نیست، اذعان کرد: عربستانی‌ها متوجه شده‌اند هیچ رفتاری خارج از منزلت حجاج انجام ندهند. با این رویکرد توافقاتی بین سازمان حج و زیارت و وزارت حج عربستان انجام گرفته و مسئولان رده اول آن‌ها هم به این تعهدات ملزم هستند.

تجری یادآورشد: با وجود اینکه رابطه سیاسی- دیپلماتیک مناسبی با سعودی‌ها نداریم و علیرغم همه شیطنت‌ها وخباثت‌هایی که مسئولان و هیئت حاکمه این کشور به مردم و نظام ما دارند، آن‌ها در این مقوله ملزم شده اند نگاه غیرسیاسی داشته باشند.

نائب‌رئیس کمیسیون اصل نود مجلس تصریح کرد: با توجه به سوءمدیریتی که عربستانی‌ها در حادثه منا داشتند، حیثیت و اعتباری برای آن‌ها در جهان اسلام نماند و این موضوع لکه ننگی برایشان شد لذا دنبال این هستند تا این خسران را جبران کنند.

تجری یادآورشد: عربستانی‌ها دنبال تامین رضایت مسئولان و حجاج ماهستند. با این رویکرد توقع‌داریم خیلی از این دغدغه‌ها مرتفع شود. اما باز این موضوع توسط دستگاه‌های مختلف مسئول در داخل نظام رصد می‌شود و انشالله هر کجا احساس شود از تعهداتشان تخطی می‌کنند، یقینا مسئولان ما نیز اقداماتشان و ظرفیت‌هایشان را به کار خواهند گرفت.

نماینده قصرشیرین در مجلس درپاسخ به این سوال که آیا مجلس هم این آمادگی را دارد که اگر امنیت حجاج ایرانی رعایت نشود سریعا به این موضوع ورود کند، گفت:کمیسیون اصل‌نود پیرو شکایت‌های مختلفی که درحوزه‌های گوناگون که شاید بخشی از آن به مسئله اعزام حجاج مربوط است و همچنین به گزارشاتی که مربوط به کوتاهی‌های سازمان حج و زیارت و مباحث اینچنینی بود، ورود داشته است، اما در بحث اعزام حجاج، تصمیم و سیاست کل نظام بود.

نائب‌رئیس کمیسیون اصل نودمجلس افزود: لذا مجلس به تنهایی نه قادر به انجام این تصمیم گیری است و نه مصلحت است که مجلس به تنهایی بخواهد به این موضوع ورود کند. قطعا نقطه نظرات و دغدغه‌های مجلس هم باید منعکس شود. قطعا حفظ عزت، کرامت و منزلت حجاج و شهروندان مدنظر همه مسئولان کشور است.

تجری درپایان تصریح کرد: جای نگرانی نیست و مسئولان هم بانظارتشان، حساسیت این امر را کاهش می‌دهند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *