استقبال ویژه از بخش کودکان و نوجوانان/ اظهار نظر یک نویسنده کودک درباره بخش نقاشی نمایشگاه قرآن کریم

12:41 - 26 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۹۲۱۰
اظهار نظر یک نویسنده کودک درباره بخش نقاشی نمایشگاه قرآن کریم از موضوعات قابل توجهی است که در بیست و پنجمین دوره نمایشگاه قرآن کریم دیده می‌شود.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، از بخش هایی که در بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با استقبال بسیار خوبی از سوی مخطبان روزه‌دار رو به رو شده، بخش مربوط به کودکان و نوجوانان است.

در این بخش کتاب های ویژه این رده سنی به مخاطبان ارائه می شود و بسیاری از نویسنده های این کتاب ها نیز با حضور در محل نمایشگاه با مخاطبان کودک خود به گفت و گو می پردازند.

نمایشگاه قرآن کریم

مصطفی رحماندوست یکی از این نویسنده ها است که از این رویداد بزرگ قرآنی کشور بازدیدی داشته است.

مصطفی رحماندوست نویسنده کودک و نوجوان با حضور در بخش کودک و نوجوان بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: ظاهرا امسال نمایشگاه بسیار وسیع تر شده است و بخش نقاشی کودکان بسیار نظرم را جلب کرد و امسال شاهد ترکیب مفاهیم قرآنی با بازی های کودکانه بودیم که این بسیار می تواند در جذب کودکان برای دستیابی به مفاهیم قرآنی موثر باشد.

رحماندوست در خصوص اپلیکیشنی که در آن، داستان های شهید مطهری با بازنویسی او در حال ارائه است افزود: حدود چهار سال پیش پیشنهاد کارهایی که اینتراکتیو باشد را برای کودکان دادم و امسال با همکاری دوتن از همکاران، نمونه ای از این مدل را ساختند و در نمایشگاه ارائه دادند و در تشکیل این کار بسیار زحمت کشیده شده است. برنامه ریزی که بتواند بازی های رایانه ای را به همراه خود داشته باشد بسیار کار سختی است که خداروشکر خوب از پس آن برآمدند.

رحماندوست با ارائه پیشنهاداتی برای بهتر شدن نمایشگاه در سال های آینده اضافه کرد:من معتقد به گستردگی نمایشگاه نیستم چون فقط بخشی از کودکان شهر های ایران می توانند از آن استفاده کنند و به نظرم باید به این قضیه بیشتر پرداخته شود.

نویسنده محبوب کودکان به پرداختن بیشتر فضای مجازی به کودکان اشاره کرد و خاطر نشان کرد: به نظر من پرداختن بیشتر به فضای مجازی مانند اپلیکیشن های موجود در نمایشگاه می تواند بسیار موثر باشد تا تمامی کودکان ایران بتوانند از مفاهیم قرآنی بهره ببرند و فقط مختص به قشر خاصی از کودکان جامعه نباشد.

نمایشگاه قرآن کریم

او در خصوص کتاب های در حال چاپ خود برای کودکان نیز گفت: یک کتاب ١٥جلدی قصه هایی برای سبک زندگی کودکان در سال اول دبستان و یک کتاب ٧جلدی که به تازگی منتشر شده است نمایشنامه هایی است که بچه ها می توانند در مهد کودک ها و خانه اجرا کنند.
رحماندوست در پایانخاطر نشان کرد: توقع حضور بیشتری ازکودکان را در نمایشگاه داشتم به طوری که این بخش سرشار از کودکان باشد که امیدوارم در شب های آینده شاهد این موضوع باشیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *