اظهارات نتانیاهو هرگز صلحی به ارمغان نخواهد آورد

0:48 - 11 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۴۹۵۷
سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: ما تا زمانی که یک نظامی اسرائیلی در خاک فلسطین حضور داشته باشد، هیچ توافقی را نخواهیم پذیرفت.
به گزارش گروه بین‌الملل ، «نبیل ابوردینه» سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین چهارشنبه شب در پاسخ به خواسته ی غیر منطقی نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: خواسته های بنیامین نتانیاهو منشا اشغالگری است و هرگز صلحی به ارمغان نخواهد آورد.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، ابوردینه در ادامه گفت: اظهارات نتانیاهو ریشه و پایه همه نزاع های جاری در سرزمین های اشغالی است، چرا که امنیت و صلح تنها در صورتی محقق خواهد شد که اسرائیل از همه مرزهای سال 1967 و در راس آن، بخش شرقی بیت المقدس عقب نشینی کند.
 
سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: ما تا زمانی که یک نظامی اسرائیلی در خاک فلسطین حضور داشته باشد، هیچ توافقی را نخواهیم پذیرفت.
این مقام فلسطینی تصریح کرد: این خواسته اسرائیل شروطی کاملا مردود است و یک خطر کامل برای جامعه جهانی است و نشان می دهد که تل آویو در تسهیل تلاش ها برای برقرار صلح جدی نیست.»
 
ابو ردینه هفته گذشته نیز در پاسخ به ادعای بنیامین نتانیاهو مبنی بر این که بیت المقدس در حاکمیت اسرائیل خواهد ماند، گفته بود،‌ منطقه شرقی بیت المقدس با همه مقدسات اسلامی و مسیحی اش پایتخت کشور فلسطین است و تا ابد نیز به این صورت باقی خواهد ماند.
 
بنیامین نتانیاهو در روزهای گذشته با اعلام یک درخواست غیر منطقی گفته بود: در صورت هرگونه توافق صلح بین اسرائیل و فلسطین، تل آویو به کنترل نظامی خود بر کرانه باختری ادامه می دهد و حاضر نیستیم، قدس را با هیچ کشوری تقسیم کنیم.
 
مذاکرات صلح بین فلسطین و رژیم صهیونیستی که در سال 2014 با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی صورت گرفت، به دلیل کارشکنی اسرائیل در متوقف نکردن شهرک سازی و آزادسازی اسیران دربند در زندان های رژیم صهیونیستی بدون حصول نتیجه مطلوب به شکست انجامید.
 
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *