رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نقش حوادث تروریستی در انتخابات ریاست‌ جمهوری فرانسه؛ آیا پیرو سیاست‎های ترامپ پیروز انتخابات می‌شود؟

9:22 - 02 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۱۱۵۳
رئیس‌جمهور آمریکا در تازه‌ترین اظهارات خود درباره انتخابات ریاست‌ جمهوری فرانسه تلویحا از مارین لوپن نامزد راستگرایان افراطی حمایت کرد.
ترامپ لوپنبه گزارش گروه بین‌الملل ، در کمتر از 24 مانده به آغاز دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه دونالد ترامپ تلویحا پشتیبانی خود را از «مارین لوپن» نامزد حزب راست‌گرای افراطی اعلام کرد.

دونالد ترامپ در گفتگو با «آسوشیتدپرس» با اشاره به حمله تروریستی اخیر در پارییس اظهار کرد وقوع این حمله تروریستی در آستانه انتخابات می‌تواند به رای‌آوری «مارین لوپن» کمک کند.

وی سیاست‎های ضدمهاجری نامزد «جبهه ملی» فرانسه را مهمترین عامل پیروزی او در انتخابات دانست و تصرح کرد: در میان نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری، لوپن بیش از همه به تقویت مرزهای این کشور اهمیت می‌دهد و همچنین او تنها کاندیدایی است که در برخورد با مهاجرین غیرقانونی و حملات تروریستی قاطعیت تمام دارد.

رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این نیز در واکنش به حادثه تروریستی روز پنج‌شنبه فرانسه در توئیتر خود بدون نام‌بردن از کاندیدایی خاص نوشت: این حادثه تروریستی تأثیری زیادی بر انتخابات ریاست‌جمهوری آتی فرانسه خواهد داشت.

با این حال برخی از تحلیل‌گران اعتقاد دارند که حمله تروریستی پاریس می‌تواند به  «فرانسوا فیون» نیز کمک کند چرا که او نیز از مخالفان سرسخت مهاجران غیرقانونی و مدافع سیاستهای سخت‌گیرانه علیه پناهجویان در فرانسه است.

بنا به گزارش «رویترز» نتایج تازه ترین نظرسنجی نشان می‌دهد که میزان محبوبیت رهبر جبهه ملی فرانسه پس از حمله اخیر در شهر پاریس با افزایش نسبی روبرو شده است.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهدکه میزان آرای امانوئل ماکرون، رقیب اصلی مارین لوپن، در دور نخست انتخابات به 24.5 درصد خواهد رسید که نسبت به نظرسنجی قبلی 0.5 درصد کاهش داشته است. آراء لوپن نیز با یک درصد افزایش به 23 درصد رسیده است.

فرانسوا فیون، نامزد محافظه‌کار ریاست‌جمهوری فرانسه نیز با افت 0.5 درصدی موفق به کسب 19 درصد آرا خواهد شد.

در حادثه تیراندازی شامگاه روز پنج‌نشبه در خیابان شانزه لیزه پاریس، یک افسر پلیس کشته و دو نفر دیگر نیز مجروح شدند ضمن اینکه یکی از دو فرد مهاجم نیز کشته شد.

دور اول انتخابات‌ریاست جمهوری فرانسه روز 23 آوریل (سوم اردیبهشت) و دور دوم این انتخابات روز هفتم می (17 خرداد) برگزار خواهد شد.

نزدیک به 47 میلیون فرانسوی در این انتخابات حق رای خواهند داشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *