ناگفته های یک آهنگساز مشکلات از رزرو سالن‌ها/ به موسیقی ایرانی تنها در جشنواره‌ها بها داده می‌شود

15:00 - 31 فروردين 1396
کد خبر: ۳۰۰۶۰۳
اصلانی با ابراز گلایه‌هایی از اینکه به آهنگسازان پیشکسوت سالن برای اجرا اختصاص داده نمی‌شود ،‌ از بها دادن به موسیقی ایرانی تنها در قالب جشنواره‌ها سخن گفت.
سوسن اصلانی آهنگسازسوسن اصلانی آهنگساز پیشکسوت موسیقی ایرانی در گفت و گوبا خبرنگار گروه فرهنگی گفت: چندی پیش همراه با گروه موسیقی خجسته در فرهنگسرای ارسباران برنامه داشتیم که در آن برنامه از همسرم حسین دهلوی نیز تقدیر شد.

وی ادامه داد: تصمیم دارم که همراه با گروه خجسته کنسرتی را به طور مستقل برگزار کنم اما مشکل سالن داریم.

اصلانی تصریح کرد: در شرایط کنونی سالن‌ها مبالغ زیادی دریافت می‌کنند و با چنین شرایطی یک نفر مانند من به مشکلاتی مانند پرستاری از همسر بیمارش را دارد، نمی‌تواند درگیر کارهای پیگیری سالن شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: متاسفانه از موسیقی ایرانی حمایت صورت نمی‌گیرد و این موسیقی تنها در برخی جشنواره‌ها جایگاه خود را پیدا می‌کند.

این نوازنده پیشکسوت سنتور یادآور شد: ما برای اینکه روی صحنه برویم، نیاز به حمایت داریم چون ممکن است فردی مانند من که یک آهنگساز خانم هستم، نتواند مانند بسیاری از هنرمندان آقا با بسیاری از افراد در ارتباط باشد.

وی افزود: همچنین فعالیت‌هایی مانند جذب اسپانسر برای برگزاری یک کنسرت از جمله کارهایی است که از دست من به عنوان یک هنرمند پیشکسوت بر نمی‌آید.

همسر حسین دهلوی همچنین گفت: اگر یک سالن دولتی در اختیار هنرمندان پیشکسوت برای اجراهایشان قرار بگیرد از راه‌هایی مانند فروش بلیت می‌توانند سایر هزینه‌ها را تامین کنند و این فعالیت در حقیقت یک حمایت هنری محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: البته در این میان برخی گروه‌ها هم هستند که در سالن های مشهور به اجرای برنامه می‌پردازند اما هنرمندان پیشکسوتی  که سال‌ها برای حفظ گروهشان تلاش کرده اند باید به دنبال مسائلی مانند هماهنگ کردن سالن برای اجرا باشند.

اصلانی اظهار کرد: در سری جدید فعالیت‌های ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان،‌ این هنرمند به منزل ما آمد و نت‌هایی از حسین دهلوی همسرم را برای اجرا در قالب ارکستر دریافت کرد.

وی توضیح داد: از جمله اجراهای ارکستر ملی که در آن قطعه‌هایی از حسین دهلوی نیز به روی صحنه رفت، می توان به اجرای آن در جشنواره موسیقی فجر سی و دوم اشاره کرد.

این آهنگساز پیشکسوت خاطرنشان کرد: بنده به عنوان نماینده حسین دهلوی بسیار علاقمند هستم تا در سری جدید فعالیت‌های ارکستر ملی برای اجرای آثار همسرم با فریدون شهبازیان همکاری داشته باشم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *