حجت‌الاسلام نوروزی کیست؟

6:00 - 31 فروردين 1396
کد خبر: ۳۰۰۲۷۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
حجت السلام و المسلمین حسن نوروزی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ثبت نام کرده است.
حجت‌الاسلام نوروزی کیست؟به گزارش گروه سیاسی ،حجت السلام و المسلمین حسن نوروزی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ثبت نام کرده است.
 
در ادامه به زندگینامه و سوابق کاری او اشاره می‌کنیم:
 
حجت السلام و المسلمین حسن نوروزی متولد سال ۱۳۳۹ در شهر مشهد مقدس . وی بعد از تکمیل دوره ی سطح و استفاده از محضر اساتید بزرگواری همچون حضرات آیات فلسفی ،عباس پور،ایازی ، مقام معظم رهبری و وشهیدسید عبدالکریم هاشمی نژاد وارد شهر مقدس قم گردیدند و از دروس حضرات آیات عظام فاضل لنکرانی ،مظاهری،مکارم شیرازی ،مشکینی و دوزدوزانی بهره برده اند .
 
وی بعد از آزادی از اسارت به حلقه درسی آیات عظام مشکینی ،مکارم شیرازی ،سبحانی ،سید کاظم حائری و هاشمی شاهرودی پیوستند .حجت الاسلام حسن نوروزی تحصیلات دانشگاهی خویش را در رشته ی مبانی حقوق آغاز و در رشته های حقوق جزا و تاریخ ادبیات عرب در دانشگاه تهران ادامه دادند. وی دارای مدرک دکترای مدیریت راهبردی ( استراتژیک ) از دانشگاه دفاع ملی می باشند.
 
وی در سال ۱۳۵۷ حین انجام یک اجتماع اعتراض آمیز علیه رژیم ستمشاهی در صحن مطهر رضوی ، شناسایی و دستگیر و به زندان وکیل آباد مشهد منتقل گردیدند که با پیروزی انقلاب اسلامی آزاد گردیدند . نوروزی در فروردین سال ۱۳۵۹ از سوی دفتر تبلیغات اسلامی استان قم جهت تبلیغ به شهرستان قصر شیرین اعزام و در آن منطقه مسئولیت حزب جمهوری اسلامی منطقه غرب کرمانشاه و نیز سرپرستی دادگاه انقلاب اسلامی قصر شیرین را بر عهده گرفت. با شروع جنگ تحمیلی همراه با مردم آن منطقه اقدام به ایستادگی و مقاومت و تقویت روحیه مبارزان نمود تا اینکه با سقوط شهر قصر شیرین در تاریخ ۴/ ۷ /۵۹ ، پس از ۱۰ روز مقاومت دلاورانه سرانجام در تاریخ ۱۴/۷/۵۹ توسط نیروهای بعثی اسیر و به بغداد منتقل گردید.
 
حجت الاسلام حسن نوروزی در دوران اسارت نیز کار علمی و تدریس را در بین اسرا ادامه داد تا جایی که علاوه بر ۳۴۵ دوره تدریس نهج البلاغه، کتابهای ادبیات عرب و اصول فقه و منطق را برای آزادگان عزیزتدریس نمود. وی در دوران اسارت با تلاش وصف ناپذیر توانست با هفت زبان زنده دنیا آشنا شود. خاطرات گوناگون وی از اسارت توسط انتشارات آستان قدس رضوی در حال بررسی جهت چاپ می باشد.
 
وی همزمان با ورود مجدد به شهر مقدس قم و ادامه تحصیل و تدریس ،مسئولیت‌های گوناگونی را همچون عضویت در هیات مدیره دفتر تبلیغات اسلامی حوزه ی علمیه قم ، مدیر انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی و عضویت در هیات امنای پژوهشکده باقرالعلوم و مدرسه فاطیمه و تدریس در مراکز علمی جامعه الزهرای قم ، دفتر تبلیغات و مدرسه رضویه را بر عهده داشت؛ وی در سال ۱۳۷۳ به عنوان امام جمعه شهرستان رباط کریم وارد این شهرستان شد.
 
نوروزی در مجلس دهم، به عضویت کمیسیون حقوقی قضایی مجلس دهم درآمده است.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *