شانس چه کسی برای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری در فرانسه زیاد است+آشنایی با نامزدهای انتخاب فرانسه

21:30 - 19 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۶۷۰۳
تازه‌ترین نظرسنجی‎ها در فرانسه نشان می‌دهد که نامزدهای انتخاباتی احزاب محافظه‌کار و چپ‌گرای فاصله خود را با نامزدهای پیشرو راست میانه و حزب راست افراطی کمتر کرده‌اند.
به گزارش گروه بین‌الملل ، تازه‌ترین نظرسنجی در فرانسه نشان می‌دهد که نامزدهای انتخاباتی احزاب محافظه‌کار و چپ‌گرای فاصله خود را با نامزدهای پیشرو راست میانه و حزب راست افراطی کمتر کرده‌اند.

بنا به گزارش «رویترز» نتایج تازه‌ترین نظرسنجی مؤسسه «اودوکسا» وابسته به نشریه فرانسوی «لوپوئن» نشان می‌دهد که در هفته‌های اخیر محبوبیت  مارین لوپن در فرانسه کمتر شده درحالی که آراء رأی‌دهندگان احتمالی به «فرانسوا فیون» نامزد حزب راست میانه فرانسه و «ژان لوک ملانشون» نامزد حزب چپ افراطی ظرف یک هفته به ترتیب 1.5 و 2 درصد افزایش یافته و توانستند 18.5 و 18 درصد آراء این نظرسنجی را به خود اختصاص دهند.


انتخابات فرانسه

براساس این نظرسنجی ماکرون و مارین لوپن به ترتیب 23.5 و 23 درصد آراء شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی را توانستند کسب کنند که این ارقام نشان دهنده این  است که دربازه زمانی مشابه محبوبیت ماکرون 2.5 درصد و لوپن 2 درصد کاهش یافته‌است.


انتخابات فرانسه

این نظرسنجی در 5 آوریل و پس از مناظره تلویزیونی اخیر بین 11 نامزد رسمی انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه انجام شد.

دور نخست انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه در روز 23 آوریل (3 اردیبهشت) برگزار خواهد شد.


انتخابات فرانسه

در صورتی که هیچ‌کدام از نامزدها نتوانند 50 درصد آراء را کسب کنند انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود و دو نامزدی که بیشترین آراء را در دور اول کسب کرده‌اند در روز 7 ماه «می» (17 اردیبهشت) با هم رقابت خواهند کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *