آیا روسیه قدس غربی را به عنوان مرکز رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته است؟

12:23 - 19 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۶۵۴۳
روزنامه «جروزالم‌پست» اخیرا مدعی شده است که روسیه با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده که بخش غربی قدس اشغالی را به عنوان مرکز رژیم صهیونیستی به رسمیت می‌شناسد.
قدس اشغالیبه گزارش گروه بین‌الملل ، وب‌سایت «بیزینس‌اینسایدر» به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی نوشته است که وزارت خارجه دولت روسیه روز پنج‌شنبه گذشته طی بیانیه‌ای اعلام کرد قدس شرقی را به عنوان مرکز اسرائیل به رسمیت می‌شناسد.

در این بیانیه که روزنامه «جروزالم‌پست» مدعی شد در اختیار دارد آمده است: ما تعهد خود را به اصول پذیرفته شده سازمان ملل برای یک پایان‌دادن به تنش اسرائیل و فلسطین بار دیگر اعلام می‌کنیم که شامل بخش قدس شرقی به عنوان مرکز دولت آتی فلسطین است و در عین حال باید تأکید کنیم که ما بخش قدس غربی را به عنوان مرکز اسرائیل می‌دانیم.

بنا به این گزارش به رسمیت شناختن قدس غربی به عنوان مرکز رژیم صهیونیستی یک چرخش بنیادین در سیاست رسمی روسیه است چرا که پیش از این سیاست رسمی  دولت  روسیه بر این بود که شهر قدس اشغالی باید سرانجام تحت نظارت یک رژیم بین‌المللی دائمی باشد.

«بیزینس ‌اینسایدر» در ادامه می‌افزاید: در حالی که مقامات ارشد رژیم صهیونیسی این بیانیه را اینگونه تفسیر می‌کنند که دولت روسیه تنها در صورتی بخش غربی قدس را به عنوان مرکز اسرائیل به رسمیت می‌شناسد که اسرائیل نیز بخش شرقی قدس اشغالی را به عنوان مرکز دولت آتی فلسطین به رسمیت بشناسد اما روزنامه «جروزالم‌پست» این بیانیه را اینگونه تحلیل می‎کند که این به رسمیت‌شناختن روسیه به زودی عملی می‌شود.

بنا به این گزارش سفیر روسیه در قدس اشغالی قرار است که در روزهای آتی برای بررسی این تصمیم مسکو و پیامدهای آن با مقامات وزارت خارجه دیدار کند اما در حال حاضر سفیر روسیه تصمیمی برای سفر به مسکو را ندارد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *