کنترل بازار زعفران نیازمند ایجاد زنجیره تولید قابل اتکا

3:50 - 15 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۴۶۹۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه حفاظت ازذخائر ژنتیکی زعفران نیازمند ساماندهی است،گفت: کنترل بازار زعفران به ایجاد زنجیره تولید قابل اتکا نیاز دارد.
زعفران
به گزارش گروه سیاسی ، علی ابراهیمی درباره وضعیت تولید وصادرات محصولی همچون زعفران، گفت: زعفران ایرانی با توجه به درجه کیفی که دارد باید در کالبد حفاظت های ژنتیکی قرار بگیرد و این در حالی است که متاسفانه اقدامات کارآمدی در این راستا  اتخاذ نشده است.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زعفران ایرانی نیازمند حمایت های  ویژه دولتی است تا بتوان صادرات این محصول ناب ایرانی جهت ارزآوری تنظیم کرد، تصریح کرد: قاچاق پیاز زعفران لطمات جبران ناپذیری به این محصول استراتژیک  ایرانی  وارد می کند، بنابراین حفاظت  ژنتیکی از این محصول استراتژیک باید در دستورکار قرار بگیرد.

وی ادامه داد: بایگانی و حفاظت از ژن زعفران علاوه بر ماندگاری تولید می تواند درآمد اقتصادی  بالایی را  نیز نصیب کشور کند و این در حالی است که بسته بندی مناسب، تداوم صادراتی، بایگانی ژن از اصولی است که می تواند ضمن حفاظت از ژن زعفران این محصول را با تدوام صادراتی راهی بازارصادراتی کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع  طبیعی  مجلس  با بیان اینکه حفاظت از ذخائر ژنتیکی زعفران نیازمند ساماندهی است، یادآورشد: بایگانی و حفاظت از ژن زعفران راهکاری برای ماندگاری طلای سرخ ایرانی درکشورمان تلقی می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *