رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مذاکرات آمریکا و رژیم صهیونیستی در راستای محدود کردن شهرک‌سازی متوقف شد

13:26 - 13 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۴۶۱۸
مذاکرات آمریکا و رژیم صهیونیستی در راستای محدود کردن شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری متوقف شد.
مذاکرات آمریکا و رژیم صهیونیستی در راستای محدود کردن شهرک‌سازی متوقف شدبه گزارش گروه بین‌الملل به نقل از تایمز آو اسرائیل، مذاکرات آمریکا و رژیم صهیونیستی در راستای محدود کردن شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری متوقف شد.

رسانه‌ها گزارش دادند که این مذاکرات بدون رسیدن به هیچ‌گونه نتیجه‌ای به حالت تعلیق در آمده است.

این مذاکرات میان نمایندگان دولت آمریکا و نمایندگان رژیم صهیونیستی انجام شده و در پی عدم توافق «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، و «جیسون گرینبلت»، نماینده ترامپ، مذاکرات در راستای کاهش شهرک‌سازی به حالت تعلیق در آمده است.

پیش از این نیز بنیامین نتانیاهو در نشست ماه فوریه خود در  حزب لیکود گفته بود که در دیدار با دونالد ترامپ، درباره شهرک سازی ها با وی به توافق نرسیده است.

رئیس جمهور آمریکا در دیدار اخیر ماه‌ فوریه خود با نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید نیز از وی خواسته بود که از مواضعش درباره شهرک سازی در فلسطین اشغالی عقب نشینی کند. 

 برای نخستین بار در طول بیش از دو دهه گذشته کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه 30 مارس با ساخت شهرک‌ جدید در کرانه باختری موافقت کرد.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از جلسه خود در اواخر روز پنجشنبه ضمن اعلام موفقت با شهرک سازی در کرانه باختری یا صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که شهرک جدید در منطقه «سیلو» ساخته می‌شود و ساکنان شهرک «امونا» در این شهرک جدید سکونت خواهند یافت.

شهرک سازی رژیم صهیونیستی بر خلاف قوانین بین‌المللی بوده و بسیاری از کشورها نیز این شهرک سازی‌ها در سرزمین‌های فلسطین اشغالی غیرقانونی اعلام کرده‌اند.

شورای امنیت سازمان ملل نیز دسامبر سال 2016 در اقدامی بی سابقه قطعنامه 2234 در راستای  محکوم کردن شهرک سازی رژیم صهیونیستی و درخواست برای توقف سریع آن را تصویب کرد که این قطعنامه با 14 رأی موافق و رأی ممتنع آمریکا به تصویب رسید.

پیش از این «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل نیز این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

دبیر کل سازمان ملل کلیه اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی مانند تصمیم برای ساخت شهرک جدید در کرانه باختری را محکوم  و اعلام کرد که این اقدامات مذاکرات صلح در منطقه را تهدید می‌کند.

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز اواخر روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای ضمن انتقاد از این اقدام رژیم صهیونیستی، ساخت شهرک جدید در اراضی فلسطین اشغالی از سوی رژیم صهیونیستی را در تضاد با قوانین بین‌المللی عنوان کرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *