رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تحریم های گسترده آمریکا علیه شرکت ها و بانک های چینی

13:59 - 01 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۲۰۳۷
دولت ترامپ در واکنش به آزمایشهای موشکی و هسته‌ای اخیر پیونگ یانگ تصمیم دارد به منظور کاهش دسترسی کره‌شمالی به سیستم مالی جهانی تحریمهای گسترده‌ای علیه این کشور اعمال کند.
کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل ، دولت ترامپ در واکنش به آزمایشهای موشکی و هسته‌ای اخیر پیونگ یانگ تصمیم دارد به منظور کاهش دسترسی کره‌شمالی به سیستم مالی جهانی تحریمهای گسترده‌ای علیه این کشور اعمال کند.

یک مقام ارشد دولت آمریکا در گفتگو با «رویترز» اعلام کرد: کاخ سفید برای مقابله با تهدیدهای برنامه هسته‌ای و موشکی کره شمالی  طرح تحریمی چند لایه‌ای را آماده کرده است.

  این مقام دولتی در خصوص نوع تحریمهای مالی می‌افزاید: کاخ سفید در نظر دارد برای اعمال فشار سیاسی و اقتصادی بر کره شمالی در نخستین گام تحریمهای شدیدی علیه تمام شرکتها و بانکهای چینی که با کره شمالی مراوده مالی و تجاری دارند اعمال کند و همزمان همکاریهای دفاعی خود را با ژاپن و کره جنوبی افزایش دهد.

آنگونه که رویترز نوشته رکس تیلرسون درباره احتمال تحریمهای شرکتها و بانکهای چینی مرتبط با کره شمالی به دولت چین به صورت خصوصی هشدار داه است.

رسانه‌های دولتی کره شمالی روز یکشنبه هفته جاری از  آزمایش موفقیت آمیز تازه‌ترین دست‌آوردهای موشکی پیونگ یانگ خبردادند.

خبرگزرای رسمی «KCNA» ضمن اشاره به آزمایش موفقیت‌آمیز موتورهای با توان بالا که در موشک و ماهواره‌بر استفاده می‌شود تأکید کرد که با تولید این نوع موتورها هم‌اکنون کره شمالی می‌تواند ماهواره‌برهایی در سطح جهانی تولید کند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *