شبکه‌های اجتماعی برای هدایت جوانان به سمت مسائل دینی استفاده شود

19:20 - 27 اسفند 1395
کد خبر: ۲۹۱۰۱۶
دسته بندی: سیاست ، عمومی
استاندار یزد با اشاره به اینکه شبکه‌های اجتماعی در بین جوانان تاثیر بالایی دارد گفت: شبکه‌های اجتماعی برای هدایت جوانان به سمت مسائل دینی استفاده شود.
استاندار یزد
به گزارش گروه سیاسی ، سیدمحمد میرمحمدی در آخرین نشست شورای اقامه نماز استان یزد با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش یزد جنبشی برای آمادگی ذهن دانش‌آموزان در زمینه مباحث دینی ایجاد شده اظهار داشت: کودکان ما اگر از ابتدا با قرآن مانوس و آشنا شوند و با نماز و عبادت خو بگیرند، ریشه محکمی پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: این موضوع سبب می‌شود که تغییرات سطحی و مسائل مختلف روی آنها اثرگذار نباشد و همچنان در مسیر دین و قرآن و برای پیشرفت قدم بردارند.

استاندار یزد با اشاره به اینکه در این زمینه تجارب ارزشمندی وجود دارد، گفت: ذهنیت کودکان اگر از ابتدا با مسائل مذهبی و آشنایی با قرآن و سیره ائمه همراه باشد، طبیعی است در آینده هم این مسائل را همراه خود دارد و فراموش نمی‌کند.

میرمحمدی گفت: جریانی در این زمینه شکل گرفته و می‌رود که یک وسعت قابل توجهی به خود بگیرد و فراگیری لازمی در سطح جامعه به خود بگیرد.

وی تصریح کرد: شاید گزارش‌های این اقدام ارزشمندی که در یزد شروع شده بتواند به عنوان یک الگو در اختیار دیگر استان‌ها قرار گیرد و آنها هم بتوانند زمینه فراگیر شدن چنین طرح‌هایی را در سطح جامعه خود فراهم نمایند.

استاندار یزد با اشاره به اینکه این فضای دینی می‌تواند جامعه را از آسیب‌ها مصون بدارد، گفت: آسیب‌ها جای خود را در جامعه دارد و ممکن است که هر روز در جامعه این آسیب‌ها افزایش پیدا کند کما اینکه امروز شبکه‌های مجازی برای ما در عین اینکه می‌تواند فرصت باشد، تهدید هم به حساب آید.

میرمحمدی افزود: به همین دلیل باید سعی کنیم افراد جامعه را از لحاظ دینی به حدی برسانیم که در برابر این آسیب‌ها مصون باشند و ما هم از ابزارها و تکنولوژی‌ها به عنوان یک فرصت در جهت مقاصد و اهداف خودمان بهره بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: اگر در استفاده از فرصت‌هایی که این ابزار می‌تواند برای ما ایجاد کند منفعل باشیم، خودمان خودمان را باختیم و قدرت دفاعی و مقابله را از دست می‌دهیم.

استاندار یزد گفت: هر چه بتوانیم محتواهای جذاب، مطلوب، ارزشمند و هدایتگر تولید و در شبکه‌های مجازی جاری کرد، یک جنبش نرم‌افزاری می‌توانیم در این زمینه به وجود آوریم که پوشش‌های وسیعی داشته باشد.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بین جوانان، جریان شبکه‌های مجازی خیلی کارساز است و مشترکین زیاد هستند به همین دلیل این فرصت بسیار خوبی است که بتوانیم با تهیه و انتشار محتواهای ارزشمند و مناسب،  در راستای هدایت آنها قدم برداشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *