رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ایفای نقش مهم نیروی دریایی ارتش در شمالی‌ترین نقطه دریای خزر

5:45 - 26 اسفند 1395
کد خبر: ۲۹۰۷۴۱
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه حضور ناوگروه صلح و دوستی ایران در بندر ماخاچ‌کالا روسیه اقدامی مهم بوده است، گفت: نیروی دریایی ارتش نقش مهم خود را در شمالی‌ترین نقطه دریای خزر ایفا می‌کند.
ناوگروه ایران
به گزارش گروه سیاسی ، ناخدایکم عرشه و ستاد احمدرضا باقری در جریان مراسم استقبال از ناوگروه اعزامی به کشور روسیه اظهار کرد: در سال 1387 با صدور فرمان حضور نیروی دریایی در اقیانوس هند و آب‌های بین‌المللی و پس از آن در سال 88 با اهدای عنوان راهبردی به ارتش جمهوری اسلامی ایران از سوی مقام معظم رهبری در نوشهر، وظیفه سنگینی به‌عهده نیروی دریایی گذاشته شد.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش در راستای انجام وظایف سازمانی و پیشبرد سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی از سال 1385 تاکنون بیش از 45 ناوگروه به آب‌های دوردست از جمله اقیانوس هند و اطلس و ... اعزام کرده است، تصریح کرد: کارکنان ولایتمدار و خدوم نیروی دریایی نقش راهبری خود را با اجرای ماموریت در شمالی‌ترین نقاط دریایی خزر به نمایش گذاشتند.

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش برقرای تعاملات و دید و بازدیدهای نظامی و دیپلماتیک در دو سال اخیر و برقراری ارتباطات دریایی با کشورهای روسیه و آذربایجان را از جمله نقش راهبردی نیروی دریایی ارتش عنوان کرد و گفت: به زودی تعاملات با قزاقستان و ترکمنستان نیز انجام می‌شود.

وی حضور ناوگروه صلح و دوستی ایران در بندر ماخاچ کالا روسیه را اقدامی مهم دانست و خاطرنشان کرد: ناوگروه صلح و دوستی در طول سال جاری با اعزام به آذربایجان پرچم جمهوری اسلامی را در این کشور برافراشتند.

باقری یادآور شد: در راستای دفاع از حق و حقوق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم، نیروی دریایی وظایف خود را به نحو مطلوب انجام داده و در زمینه نظام حقوقی دریای خزر نیز ماموریت خود را به خوبی به انجام می‌رساند.

 انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *