تذکر به وزرای علوم و کشور برای به‌کارگیری زنان در سطوح بالای مدیریتی

22:30 - 22 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۹۱۱۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبه فراکسیون زنان و خانواده برای به‌کارگیری بانوان در سطوح بالای مدیریتی کشور در نامه‌ای به وزیران از جمله وزرای علوم و کشور تذکر داده شده است.
زرآبادی
به گزارش گروه سیاسی ، سیده‌حمیده زرآبادی در همایش آیینه‌داران آفتاب که مناسبت بزرگداشت روز زن در سالن آمفی‌تئاتر آینده‌پژوهی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) استان قزوین برگزار شد، با بیان اینکه متأسفانه در هیچ جای دنیا، حقوق بانوان به طور کامل محقق نشده است، ادامه داد: مشارکت زنان در پایین‌ترین سطوح جامعه، مشارکت فعال است اما در سطوح بالا اینگونه نیست.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مجلس دهم که بالاترین حضور زنان را در خود می‌بیند، تنها 6 درصد نمایندگان، زن هستند که عوامل مختلف فرهنگی، اجتماعی، ذهنی و غیره موجب کاهش مشارکت زنان در سطوح بالا شده است و تنها راه حل آن، توانمند ساختن زنان و شناسایی توانمندی‌های آن‌ها است.

زرآبادی با اشاره به این نکته که بیش‌ترین سهم آسیب‌های اجتماعی متوجه زنان است، اضافه کرد: باید فرصت مدیریت و تجربه کافی در اختیار زنان قرار داده شود تا آن‌ها با اعتماد به نفس لازم در مسؤولیت‌های محول‌شده، موثر عمل کنند.

وی با بیان اینکه اگر نگاه درستی نسبت به زنان و دختران جامعه وجود نداشته باشد، هزینه‌های سنگینی را در آینده تحمیل می‌کنند، گفت: امروز منافع زن و مرد به هم گره خورده است و در این راستا تعامل نمایندگان مرد و زن مجلس شورای اسلامی، در زمینه‌های مختلف یک تعامل بسیار خوب و سازنده است و انتظاری هم جز این نیست.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مطالبه فراکسیون زنان و خانواده برای به‌کارگیری بانوان در سطوح بالای مدیریتی کشور در نامه‌ای، به وزیران از جمله وزرای علوم و کشور تذکر داده شده است و باید به این نکته توجه داشت که رفع مشکلات زنان، تنها با قانونگذاری نیست بلکه باید با حضور زنان در عرصه‌های بالای مدیریتی، برای اجرایی شدن قوانین تلاش کرد.

زرآبادی با بیان اینکه از 17 نماینده زن موجود در مجلس، 9 نفر آن‌ها زیر 40 سال بوده و سه تن از جوان‌ترین نمایندگان مجلس، زن هستند، یادآور شد: حتی از شهرستان‌های کوچک که یک نماینده لازم دارند، یک زن جوان به مجلس آمده که این بیانگر تغییر دیدگاه جامعه است و البته این اعتماد مردم به زنان و جوانان، مطالبه‌گری را هم در پی دارد.

وی در پایان عنوان کرد: عملکرد نمایندگان زن مجلس بسیار مطلوب است و بسیاری از نمایندگان مرد به این نکته اذعان دارند؛ همچنین هماهنگی‌های درونی فراکسیون بانوان هم مطلوب است و در این زمینه جلسات متعددی با بخش‌های مختلف دولت برای پیگیری مطالبات زنان تشکیل شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *