سفیر هلند در ایران: برجام به گسترش روابط بین 2 کشور کمک کرد

5:45 - 21 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۸۴۳۲
دسته بندی: سیاست
سفیر هلند در ایران گفت: برجام به توسعه و گسترش روابط سیاسی و اقتصادی بین 2 کشور کمک کرده است.
سفیر هلند

به گزارش گروه سیاسی ، سوزانا ترستال عصر پنجشنبه در جریان بازدید از یک مجتمع گلخانه ای دانش بنیان در شهرستان آبیک در دیدار با فریدون همتی استاندار قزوین با اشاره به در پیش بودن سال نو در ایران، اظهار کرد: پیش بینی می کنیم سال آینده روابط 2 کشور بیش از پیش افزایش پیدا کند.

وی از علاقه هلندی ها برای حضور در ایران به منظور سرمایه گذاری در حوزه های مختلف اقتصادی خبر داد و گفت: پس از برجام شرکت های بسیاری در زمینه های مختلف کشاورزی، انرژی و کشتی از هلند برای همکاری به ایران آمده اند.
 
سفیر هلند در ایران ادامه داد: در این مدت هیات هایی در سطح وزرا و مقام های بلند پایه از هلند به ایران آمده اند و همچنین هیات های مختلفی از ایران به این کشور سفر کرده اند.
 
ترستال اظهار کرد: در راستای گسترش همکاری ها بین هلند و ایران، تمایل داریم تا پلی ارتباطی بین 2 کشور برقرار شود تا شاهد تقویت همه جانبه روابط بین یکدیگر باشیم.
 
وی در ادامه به ظرفیت های کشاورزی در هلند اشاره کرد و گفت: کشورش در زمینه تولیدات و صادرات انواع محصولات کشاورزی از استعداد بالایی برخوردار می باشد و در زمینه پرورش و صادرات گل نیز رتبه دوم جهان را دارا است و در این خصوص شرکت های هلندی علاقه مند به همکاری با بخش گلخانه ای در ایران هستند.
 
سفیر هلند در ایران در سفر نیم روزه به استان قزوین از بخش های مختلف مجتمع گلخانه ای دانش بنیال نهال گستر رویان که در زمینه تولید نشاء صنعتی و مکانیزه فعالیت می کند، بازدید کرد.
 
تولید نشاء به روش صنعتی فوایدی از قبیل جلوگیری از پیش رس شدن محصول،حذف خسارت سرما و تگرگ،صرفه جویی در بذر و نیروی کارگر،کاهش نیاز به کود و کم شدن مصرف آب را در پی دارد.
 
در این واحد گلخانه ای دانش بنیان دوره پرورش یک اصله نهال از چهار سال به 2 سال کاهش یافته است.
 
براساس آخرین آمار 104 واحد گلخانه ای در استان قزوین مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد 86 واحد به تولید انواع صیفی جات و 18 واحد نیز به تولید گل و گیاهان زینتی می پردازند.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *