ضرورت ایجاد تغییر نگرش در حوزه منابع طبیعی/در حفظ منابع طبیعی بروجرد باید ملاحظات را کنار گذاشت

0:05 - 21 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۸۴۱۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد تغییر نگاه و نگرش در حوزه منابع طبیعی در بین افراد جامعه ضروری است.
عباس گودرزی

به گزارش گروه سیاسی ، عباس گودرزی  در جشن بزرگ همیار طبیعت در سالن دکتر زرینکوب اداره ارشاد این شهرستان اظهار کرد: اگر می‎خواهیم که جامعه در حوزه‎های مختلف از جمله منابع طبیعی اصلاح شود، باید این مهم با تغییر نگاه و دیدگاه همراه باشد.

وی با اشاره به ضرورت حفاظت از منابع طبیعی از نگاه دین، ارزش‎های دینی و تاکید رهبر فرزانه انقلاب بیان کرد: رفته رفته باید اهمیت این موضوع بیش از پیش مشهود و ملموس شود.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی به نقش از بین رفتن محیط زیست، طبیعت و فضای سبز در پدیده ریزگردها پرداخت و افزود: هر شهروند ایرانی باید همیار طبیعت بوده و از تخریب محیط زیست جلوگیری کند.

گودرزی تاکید کرد: ریزگردها تهدیدی جدی برای آینده کشور به شمار می‎روند، بنابراین باید برای حل آن چاره‎اندیشی و اقدام شود، تا تبعات آن بیش از این استان‎های مختلف را درگیر نکند.

وی با تاکید بر اینکه برخی ظرفیت‎های طبیعی بروجرد با اهمال و کوتاهی‎ها از بین رفته است، تصریح کرد: گلدشت به عنوان تنفس‎گاه بروجرد در حال تخریب و ساخت و ساز است و نباید فراموش کنیم که همه در این‌باره مسؤول هستیم.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در حالی جنگل‎های شمال کشور، دریاچه‎ها و نهرها در حال از بین رفتن هستند که در این باره چاره‎اندیشی نشده است.

گودرزی با تاکید بر اینکه در حفظ منابع طبیعی شهرستان بروجرد باید آشنا بازی، ملاحظات و رفاقت‎ها را کنار گذاشت، گفت: باید قبح تخریب منابع طبیعی و عرصه‎های محیط زیست آنقدر بالا رود که کسی جرأت نکند، منابع طبیعی را تخریب کرده و یا ملاحظه تخریب‎کنندگان را کند.

وی با اشاره به اینکه حمایت‎ها و ملاحظات روز ما را سیاه می‎کند، اظهار کرد: در صورتی که رویه کنونی ادامه یابد، آینده خوبی در انتظار منابع طبیعی و عرصه‎های محیط زیست و به دنبال آن افراد جامعه نیست.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی فعالیت تشکل‎های مردمی در حفظ فضاهای سبز و منابع طبیعی را ستودنی خواند و بیان کرد: باید با تغییر زاویه و دیدگاه مردم در این زمینه مشارکت آنها را افزایش داد.

گودرزی مشارکت مردمی را عامل موفقیت در همه جریانات و عرصه‎های مختلف کشور دانست و خاطر نشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دیگر جریانات، حوادث و پیچ‎های متعدد انقلاب با حضور و همراهی مردم پشت سر گذاشته شده است.

وی ادامه داد: در حوزه حفاظت از منابع طبیعی نیز باید با ایجاد تغییر نگاه و نگرش در بین افراد جامعه شرایط را برای استفاده مطلوب و حداکثری از این ظرفیت در جهت نگهبانی از این عرصه‎ها فراهم آورد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تغییر نگاه و اصلاح جهت‎گیری‎ها رفع بسیاری از مشکلات کشور را به دنبال دارد، گفت: مادامی که نظام ذهنی انسان که بر اساس آن تصمیم‎‏گیری و اقدام می‎شود، اصلاح نشود، نمی‎توان جامعه را اصلاح کرد.

گودرزی اظهار کرد: غرب به دنبال ایجاد تغییر نگرش در بین ایرانیان است، چرا که به خوبی دریافته است که تا زمانی مردم ایران نگاه و نگرش انقلابی را دارند، نمی‎توان در مقابل آنها ایستاد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *