روابط «ایران و تاجیکستان» راهبردی است

20:06 - 16 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۷۱۹۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران با تاجیکستان روابطی راهبردی و مبتنی بر تقویت و تحکیم روابط دو کشور می باشد.
به گزارش گروه سیاسی ؛  «نعمت الله امام زاده» سفیر تاجیکستان در تهران بعد از ظهر روز گذشته، ۱۵ اسفندماه با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه روابط تاریخی ایران و تاجیکستان تصریح کرد: روابط جمهوری اسلامی ایران با تاجیکستان روابطی راهبردی و مبتنی بر تقویت و تحکیم روابط دو کشور می باشد.

وی در ادامه با اشاره به اشتراکات فراوان میان دو کشور از جمله اشتراکات فرهنگی گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از هرگونه اقدامی در جهت استفاده از ظرفیت ها و تحکیم و تقویت مراودات دوجانبه حمایت می کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان با تاکید بر اهمیت رفت و آمدهای سیاسی میان دو کشور خاطرنشان کرد: پیوندهای عمیق فرهنگی و تمدنی بین دو کشور اقتضا می کند که مقامات عالی دو کشور دیدارها و مشورت های بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

در ادامه این دیدار نعمت الله امام زاده سفیر تاجیکستان با تبریک بیست و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان دو کشور نسبت به گسترش همکاری های دو کشور اعلام آمادگی کرد و گفت: تاجیکستان و ایران ظرفیت های فراوان بالقوه ای دارند که از آن ها می توان در راستای منافع دو ملت بهره برد.

سفیر تاجیکستان در پایان ضمن ابراز خرسندی از دیدارها و رفت و آمدهای پارلمانی، از گسترش این رفت و آمدها در راستای ایجاد صلح و ثبات در منطقه استقبال کرد. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *