عراقچی: اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند در تحولات جهانی اثر گذار است / کشورهای عضو به ظرفیت بندر چابهار توجه داشته باشند

8:45 - 16 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۶۸۱۰
دسته بندی: سیاست
معاون امور حقوقی وزارت امور خارجه با اشاره به توافق هسته ای، برداشته شدن تحریم ها را زمینه بسیار مناسبی برای افزایش همكاری های اقتصادی میان كشورهای عضو خصوصا در منطقه خلیج فارس كه محل اتصال به اقیانوس هند می باشد دانست.
عراقچیبه گزارش گروه سیاسی ، به نقل از روابط عمومی وزارت امور خارجه، سید عباس عراقچی، معاون امور حقوقی وبین المللی وزارت امور خارجه كه در اجلاس وزرای امور خارجه سازمان كشورهای حاشیه اقیانوس هند در جاكارتا شركت كرده است امروز ١٦ اسفند ٩٥ طی سخنانی در این اجلاس ضمن اشاره به اهمیت سازمان كشورهای حاشیه اقیانوس هند در اثرگذاری بر تحولات جهانی، خواستار تقویت همكاری كشورهای عضو در قالب اولویت های ٦ گانه این سازمان خصوصا در زمینه تجارت و سرمایه گذاری و بالا بردن ظرفیت همكاری های بانكی و مالی میان كشورهای عضو شد.


عراقچی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به توافق هسته ای، برداشته شدن تحریم ها را زمینه بسیار مناسبی برای افزایش همكاری های اقتصادی میان كشورهای عضو خصوصا در منطقه خلیج فارس كه محل اتصال به اقیانوس هند می باشد دانست.

وی با اشاره به ظرفیت بالای اقتصادی بندر چابهار در ایران، این بندر را نقطه اتصال شرق و غرب، و شمال و جنوب و با صرفه اقتصادی بالا خوانده و خواستار توجه كشورهای عضو به ظرفیت های این بندر شد. وی در ادامه با اشاره به برگزاری اولین اجلاس روسای مناطق آزاد سازمان كشورهای حاشیه اقیانوس هند در اردیبهشت ماه سال جاری در بندر چابهار، حصول توافق در زمینه ایجاد مكانیسم همكاریها را عامل موفقیت این رویداد مهم در چارچوب اهداف سازمان مبنی بر ایجاد ارتباطات درون گروهی خواند.

اجلاس سران سازمان كشورهای حاشیه اقیانوس هند فردا در جاكارتا برگزار می شود و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه كشورمان به نمایندگی از رئیس جمهور در این اجلاس شركت می نماید.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *