رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کوهکن: برخی از نمایندگان وقت را برای تذکر یا اخطار قانون اساسی می گیرند

23:36 - 07 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۳۷۶۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از نمایندگان وقت را برای تذکر یا اخطار قانون اساسی می گیرند، اما درخصوص مشکلات حوزه انتخابیه خود صحبت می کنند، گفت: در این زمینه لازم است که هیات رئیسه به نمایندگان تذکر دهد.
به گزارش گروه سیاسی به نقل از خانه ملت؛ محسن کوهکن در نشست علنی نوبت سوم امروز (شنبه، 7  اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به دکتر لاریجانی گفت: شما امروز صبح فرمودید مجلس با 199 نفر رسمی است و اسامی 16 نفر را نیز به عنوان تاخیر کننده قرائت کردند که مجموعاً 215 نفر می شود. با این شرایط تکلیف 70 نماینده دیگر مشخص نیست، تقاضا دارم اسامی نمایندگانی که در مرخصی استعلاجی یا ماموریت هستند نیز بیان شود تا به سوالاتی که در این زمینه مطرح است، پاسخ داده شود.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: درخصوص طرح های فوریتی هیات رئیسه حداقل باید یک ساعت قبل از طرح فوریت، آنها را در جلسه علنی تکثیر و در اختیار نمایندگان قرار دهد، اما اخیراً یک طرح دوفوریتی چاپ، تکثیر و توزیع شد اما به دست فراموشی سپرده شد. اگر قرار باشد طرحی دوفوریتی به هر دلیلی پیگیری نشود، باید قبل از چاپ و تکثیر این اتفاق رخ دهد و بعد از آن هیات رئیسه مکلف است که در زمان مشخصی آن را اعلام کند.

وی افزود: برخی از نمایندگان وقت را برای تذکر یا اخطار قانون اساسی می گیرند، اما درخصوص مشکلات حوزه انتخابیه خود صحبت می کنند، سوال این است که آیا این اقدام به لحاظ شرعی صحیح است؟ و در این زمینه لازم است که هیات رئیسه به نمایندگان تذکر دهد.

دکتر علی لاریجانی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: همه تذکرات شما به جا بود مخصوصاً اینکه نمایندگان باید در اخطار و تذکر به جریان اداره جلسه کمک کنند، و درخصوص مسائل کشور و مشکلات مناطق خود طبق آیین نامه 5 نماینده می توانند تذکرات خود را بیان کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص طرح های فوریت دار نیز گفت: برای بررسی طرح فوریت دار اخیر به بودجه برخوردیم و امکان طرح این مسئله وجود نداشت و اشکال آیین نامه ای و منعی نیز درکار نبود. در آیین نامه کف زمان یک ساعت قبل بیان شده و اگر دو روز قبل هم باشد منعی ندارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *